×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیش بینی قیمت مسکن در پاییز



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/مسکن در ماه مرداد بیشترین رشد را نسبت به بازارهای موازی خود تجربه کرد اما آیا این رشد قیمت در فصل پاییز ادامه دارد؟

  مسکن در ماه مرداد بیشترین رشد قیمت را نسبت به بازارهای موازی خود تجربه کرد. این میزان صعود قیمت تا حدی بود که چندی پیش محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که « آمار قیمت مسکن اعلام نشود»؛ زیرا او اعتقاد داشت که اعلام قیمت قادر است جو هیجانی بازار را تشدید کند. با این وجود بانک مرکزی برخلاف وزارت راه و شهرسازی از اعلام آمار خودداری نکرد و گزارش داد که در مرداد ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملاتی شهر تهران ۲۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان است. آیا با این روند بازارها قیمت مسکن در پاییز ارزان خواهد شد؟

دبیر انجمن انبوه‎سازان مسکن قم در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن در پاییز چه روندی را پشت سر می‌گذراند، به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه بازارهای موازی روند ثابتی داشته باشد، قیمت مسکن در سه ماه آینده به همین روال، ثابت باقی می‌ماند و قیمت مسکن گران نخواهد یافت.
محمدعلی ربانی افزود: بازار مسکن دلیل منطقی برای افزایش قیمت نداشت اما با رشد قیمت در بازارهای موازی همانند بازار طلا، ارز و ریزش بورس قیمت در بازار مسکن هم شیب صعودی به خود گرفت.

او ادامه داد: به جز روند بازارهای موازی مسکن، چنانچه بازار مصالح ساختمانی هم کنترل و مدیریت نشود، احتمالا قیمت مسکن مجدد افزایش خواهد یافت.

ربانی تاکید کرد: قیمت میلگرد، سیمان، بتن رشد قابل توجهی داشته و این روند صعودی همچنان ادامه دارد. علاوه بر این چنانچه بازار سهام روند نزولی داشته باشد ممکن است بر بازار مسکن هم اثرگذار باشد و نرخ مسکن بیش از پیش افزایشی شود. این در حالی است که چنانچه بازار سهام دوباره روند مثبت به خود بگیرد احتمالا قیمت مسکن در سه ماه آینده بیشتر از حدود ۱۰ درصد افزایش نخواهد داشت.

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false