×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیمانکار بازسازی پل «کاکارضا» ۱۵ شهریورماه انتخاب می شود

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت: پیمانکار پروژه پل کاکارضا تا ۱۵ شهریور انتخاب می شود و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این پروژه اجرایی شود.

به گزارش پژواک لرستان، گودرز امیری ظهر امروز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی راه های لرستان با اشاره به اینکه متاسفانه پس از سیل ترددها کاهش یافته اما تلفات افزایش یافته است، اظهار داشت: با توجه به تخریب راه ها این موضوع یک امر بدیهی بود. امیدواریم با بازسازی راه ها به روال عادی برگردیم و افزایش تردد و کاهی تلفات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر ساله مشکلات عدیده ای در حوزه تعداد بالای زائرین اربعین داریم، این موضوع باید در ستاد اربعین مطرح شود و اعتبار مورد نیاز در اختیار استان ها قرار بگیرد و قبل از سفر هم این اعتبار اختصاص یابد، تصریح کرد: اگر قرار است مکانی را ویژه تردد زائران در خرم آباد تجهیز کنیم باید این اعتبار اختصاص یابد،  تسطیح، ایجاد سرویس های بهداشتی و حمام های سیار، آسفالت محوطه و … باید از قبل تدارک دیده شود. اگر تامین اعتبار نشود و امکانات در اختیار نگیرد نمی توانیم این موضوع را بپذیریم.

 سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم آشکار سازی نقاط حادثه خیز استان گفت: یک جاهایی علائم هشدار دهنده کم است. خط کشی ها را علمی تر کنیم و متناسب با روز دنیا پیش برویم. تعداد دوربین های نظارتی کم است و باید در این حوزه ارتقای عملکرد داشته باشیم.

امیری با اشاره به اینکه حداقل این است راننده وقتی به دوربین می رسد یک توقف می کند و سرعت خود را کاهش می دهد، یادآور شد: من چون در استان های دیگر کار کرده ام استنباطم این است که تعداد دوربین های نظارتی در محورهای لرستان کم است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مجتمع های بین راهی نیز باید از طریق جذب و تشویق سرمایه گذاران دنبال شود.

 سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه گفته می شود ۱۱۸ نقطه حادثه خیز در استان داریم اما فکر می کنم بیش از هزار نقطه حادثه خیز داشته باشیم و این گزارش ها را قبول ندارم و استنباطم این است که باید بازنگری شود در این مطالعات، تصریح کرد: پیمانکار پروژه پل کاکارضا تا ۱۵ شهریور انتخاب می شود و امیدواریم در کمترین زمان ممکن اجرایی شود. سعی می کنیم زمان اجرای پروژه ها را کاهش دهیم.

امیری یادآور شد: در جریان سیل ۵۸۹ پل کوچک و بیش از ۲۰۰ پل بزرگ تخریب شد که از این تعداد ۱۴ پل بالای ۴۰ متر طول داشته اند.

وی افزود: ۱۰۸ میلیارد پول برای بازسازی این پل ها گذاشته اند و این کفاف نمی دهد، تنها ۲۴۰۰ میلیارد خسارت به حوزه زیرساخت ها و راه های استان وارد شده و با این پول ها قابل جبران نیست.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false