×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش ۴۰ درصدی نزاع دسته‌جمعی در بروجرد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان، جانشین فرمانده انتظامی بروجرد گفت: نزاع دسته جمعی در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ قاسم میری در دیدار با بزرگان روستاهای بخش مرکزی که در اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، افزود: ریشه همه درگیری ها، نزاع و قتل در خشم است که متاسفانه گاهی باعث به وجود آمدن اختلافات و حوادث ناگواری می شود.
وی با اشاره به نقش بزرگان و معتمدان روستاها بیان کرد: بزرگان و معتمدان محلی می توانند در امنیت روستاها و محلات اثر گذار باشند و نیروی انتظامی را در ارتقای امنیت یاری کنند.
سرهنگ میری اظهار داشت: معتمدان و ریش سفیدان تجربه های فراوانی دارند که می توانند در جلوگیری از اختلافات و حوادث نقش مهمی داشته باشند.
امام جمعه بروجرد اظهار داشت: انسانها باید در اخلاق و رفتار از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند و همیشه صبر را پیشه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی افزود: متاسفانه گاهی دعواهایی رخ می دهد و منجر به قتل و نزاع می شود که این دعواها نباید رخ دهد و سعی کنیم در برابر هم کوتاه بیاییم تا از مشکلات اتفاق بزرگی رخ ندهد.
وی با تاکید بر حذف شام و نهار مراسم ترحیم بیان کرد: این برنامه و سنت خوبی نیست و باید برای حذف آن اقدام کرد.
دادستان دادگاه عمومی و انقلاب بروجرد افزود: ریش سفیدان و بزرگان جایگاه ویژه ای دارند و احترام آنها برای همه واجب است و این احترام با هیچ چیز قابل قیاس نیست.
رئیس دادگستری بروجرد اظهار داشت: گاهی ریش سفیدان می توانند از یک اختلاف بزرگ که ممکن است منجر به یه حادثه ناگوار شود جلوگیری کنند.
وی با اشاره به این که تیزاندازی ها در عروسی ممکن است شادی را به عزا تبدیل کند، گفت: در برخی از موارد جوانان با در دست داشتن یک سلاح غیرمجاز در عروسی ها و شادی ها اقدام به تیراندازی می کنند که ممکن است عروسی به عزا تبدیل شود که بزرگان می توانند در این راستا نقش خود را ایفا کنند و به انها تذکر دهند.
محمدی اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم عده ای سودجو با خودروهای شوتی اقدام به قاچاق کالا می کنند که باید به آنها امر به معروف و نهی از منکر شود و با دادن تذکر آنها را از این اشتباه دور کنیم./ایرنا

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false