×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کرونا بر همه اعضای بدن تاثیر می گذارد

دکترمسعود مردانی،عضو کمیته کشوری کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا، در ابتدا تصور می‌شد علائم این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس هستند، اما با افزایش آمار مبتلایان، دیده شد برخی بیماران علائم دیگری مانند کهیر در بدن خود دارند.
وی افزود: همچنین علائم جلدی دیگری در سراسر بدن بیماران مشاهده شد؛ بنابراین ارتباط ویروس کرونا با این علائم محرز شد. حالا پس از گذشت بیش از دو ماه، پژوهش‌ها نتایج جدیدی به همراه دارند که نشان می‌دهد این ویروس بر تمام بدن فرد مبتلا اثر می‌گذارد.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: بر اساس نتایج آخرین تحقیقات در اسپانیا، مشخص شد این ویروس علاوه بر علائمی که از قبل شناخته شده بودند، علائم دیگری مانند کهیر، زخم و حتی سکته مغزی و قلبی به همراه دارد.
وی با تاکید بر اینکه کووید ۱۹، یک بیماری‌ای است که همه اعضای بدن را درگیر می‌کند؛ ادامه داد: این ویروس باعث ایجاد زخم و قرمزی روی انگشت‌های پا، درگیری در ریه، بزرگی قلب و سکته، سکته مغزی، کهیر روی پوست، نارسایی کلیه، یرقان در کبد، اسهال تحوع و بی اشتهایی در معده و در بینی باعث اختلال حس بویایی و چشایی شود.
استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: این علائم می‌تواند یک جا و به صورت تکی در مبتلایان بروز پیدا کند. همچنین اگر شخص بیمار، بهبود یابد این علائم کاملا از بین می‌روند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false