×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کرونا ویروس و چند پرسش: ایرج زیودار

آیا کرونا سامانه دفاعی سیاره زمین است؟
آیا بشر مالک زمین است؟ یا بهره بردار؟
آیا بشر ماندنی است یا مهمان سیاره زمین است؟
آیا کویید ۱۹ نگهبان و محافظ زمین است؟
آیا اگر بشر مالک این سیاره است می تواند از آن مراقبت نماید؟

برخلاف تصورات رایج ما دیدگاه واحدی در خصوص ” کوئید ۱۹ ” وجود ندارد. برخی از اندیشمندان و صاحب نظران از کرونا ویروس بعنوان یک ویروس بدخیم و کشنده یاد می کنند که در آزمایشگاه های بیولوژیک موجود در دنیا تولید و جهش یافته و آنرا مولود رفتارهای جاطلبانه بشر بعنوان ” بهره بردار ” از سیاره زمین یاد می کنند.

عده ای دیگر از صاحب نظران و اندیشمندان آنرا سپر و سامانه دفاعی سیاره زمین می دانند به این معنی که بشر بعنوان بهره بردار این سیاره آنچه مستحق و شایسته زمین است را نادیده گرفته و نیکو رفتار نمی نماید بگونه ایی که سیاره مظلوم زمین دیگر طاقت و تحمل بدرفتاریها و کژ کنشی بشر را نداشته، فلذا سامانه دفاعی نامرئی آن از خود واکنش نشان داده و بدفاع از خود می پردازد.

تقید به درستی و نادرستی هر کدام از نظریه های فوق الاشاره موجب تطهیر و استخلاص بشر از اتهام مذکور نمی شود زیرا رفتارهای بشر چه عامدانه و چه غیرعامدانه وضعیت کنونی را برای سیاره زمین و بهره بردار آن( انسان ) بوجود آورده است. بشر برای رهایی از این اوضاع بایستی عقل معاش و غرائض نفسانی خویش را افسار زده و آنها را به کنترل خود درآورده و به رفتارهای علمی، بهداشتی و فرهنگی احترام و گردن گذارد.

شعارهای یقینی و عینی مثل النظافت من الایمان و یا رفتار نیک،کردار نیک و پندار نیک شعارها و الگوهای نجات بخشی بوده که در صورت عمل و احترام به آنها می توان از این پیچ سخت و بحران سهمگین و وحشتناک با پرداخت هزینه های کمتری عبور کرد و خود و جامعه را مصونیت بخشید.

شعارهای معرفتی مکمل و راهنمای کارسازی برای مصونیت جامعه بوده و در کنار مسائل علمی، روح و روان جامعه را تلطیف و آرامش می بخشند. هرگاه علم و دین در کنار یکدیگر سازش داشته و با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک حرکت کرده اند نتایج درخشان و قابل قبولی بدست آورده و از این رهگذر جامعه مشحون از الطاف خفیه الهی گردیده و بشر احساس آرامش و سعادت نموده است.

در هنگامه ی عصیان ویروس کرونا ، فرهنگ پشتوانه قوی و قابل قبولی برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس مذکور بوده که می تواند هم در کنترل و هم در پیشگیری تاثیر قابل ملاحظه ایی داشته باشند، با عنایت باینکه آگاهی داریم “کرونا دارو ندارد ” پس رعایت “نکات بهداشتی” و ” در منزل بمانیم ” را بعنوان بهترین تجویز همواره در رفتارهای اجتماعی خود ملحوظ نظر قرار دهیم.
پرسش ها بدون پاسخ ماند، لذا کشف و دریافت پاسخ را به مخاطب محترم واگذار می کنم.
ایرج زیودار

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false