×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کمبود انسولین در لرستان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان طی چند روز گذشته تعدادی از مردم شهرستان‌های مختلف لرستان طی تماس‌هایی به موضوع کمبود داروی انسولین در داروخانه‌های استان اشاره کردند.
به گفته این افراد پیدا کردن انسولین در داروخانه‌های استان کار بسیار مشکلی شده است و آن‌ها خواستار حل این مشکل توسط مسئولان درمانی استان شدند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در همین زمینه با اشاره به اینکه موضوع کمبود داروی انسولین تنها مختص به لرستان نیست، اظهار داشت: متأسفانه این مشکل پس از تحریم‌های ظالمانه آمریکا در تمام نقاط کشور به وجود آمده است.
امین حسنوند بابیان اینکه این کمبود تنها مختص به داروی انسولینی است که به‌صورت خودکار توسط خود افراد تزریق می‌شود، افزود: کشورمان در حوزه تأمین انسولین خود به روش‌های قدیمی مشکلی ندارد اما متأسفانه در تأمین انسولین‌هایی که به‌صورت خودکار توسط خود افراد تزریق می‌شوند کمبودهایی وجود دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: انسولین با توجه به تعداد بیماران دیابتی هر استانی به‌صورت ماهانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آن استان قرار می‌گیرد که سهمیه لرستان در روز شنبه مشخص‌شده و به‌زودی در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.
حسنوند با اشاره به اینکه میزان مصرف انسولین در لرستان نسبت به میانگین کشور کمتر بوده، تصریح کرد: داروی انسولین جزو داروهای گران‌قیمت محسوب می‌شود که خوشبختانه این دارو تحت پوشش بیمه‌های درمانی کشور قرارگرفته است.
لازم به ذکر است که مصرف انسولین برای بیماران دیابتی ضروری بوده و درصورتی‌که در طریقه مصرف این دارو تأخیرهایی صورت گیرد این افراد دچار آسیب‌های جدی می‌شوند./فارس

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false