×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کنکور و کرونا: ایرج زیودار


کنکور و کرونا دو موضوع بسیار مهم و حیاتی که سرنوشت هر دانش‌آموزی با آن گره خورده و نیک و بد موضوعات ذیربط آینده آنان را رقم می زند و بالطبع خروجی این دو مولفه آینده جامعه را ترسیم می نماید.

از آنجا که آینده کشور در دستان توانمند جوانان این مرز و بوم می باشد، لذا کیفیت و اجرا یا عدم اجرای کنکور نقش بسیار حائز اهمیت و تأثیر گذاری در آینده جوانان عزیز و کشور دارد. به همین سبب هرگونه تصمیمی در خصوص نحوه برگزاری کنکور را نمی‌توان به اما و اگر و مطالعات غیرکارشناسی و مصلحت اندیشانه واگذار نمود زیرا جوانان و کشور بشدت متضرر خواهند شد.

اکنون که تحت شرایط خاص به این مرحله رسیده ایم می توان آن را به یک فرصت تبدیل کرد و کارشناسان ذی‌صلاح راه چاره‌ایی برای لغو همیشگی کنکور و یافتن یک ساز و کار مناسب که رافع مشکلات پیش روی دانش‌آموزان و سیستم آموزشی کشور باشد بیابند، اگر قبلاً برای حذف کنکور در بیرون از وزرات آموزش عالی فشارهایی بر این وزارتخانه و برگزار کنندگان کنکور وجود داشت اکنون با توجه به اپیدمی کرونا ویروس همه ی آن اهرم‌های فشار بطور موقت تعطیل بوده و فعالیت آنچنانی نداشته و آنها هم زیان دیده اند. لذا با تدابیر لازم می توان آنها را هم همراه نموده و تصمیمات مقتضی اتخاذ نمود.

با عنایت به مطالب بالا اکنون بهترین فرصتی است که وزارت مربوطه جسارت و شجاعت لازم از خود بروز داده و با تشکیل تیم های کارشناسی پیرامون راهکارهای ” حذف کنکور ” ساز و کاری برای آن مشخص و عملیاتی نموده و این بار گران را از روی دوش کشور و جوانان و آینده سازان این مرز و بوم بردارند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false