×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
گزارشی از حضور جواهر ایرانی در پایتخت الماس جهان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ علیرضا بیرانوند پس از رسیدن به بلژیک در مورد پیوستن به آنتورپ گفت: خوشحالم به قدیمی‌ترین تیم کشور بلژیک پیوستم و آرزو می‌کنم بتوانم همراه آنتورپ بتوانم قهرمانی در لیگ این کشور را نیز کسب کنم.

فوتبال ایران در برهه کنونی بیشترین میزان لژیونر را در بلژیک دارد، اما قبلاً نیز شاهد حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ درجه دوی اروپایی بوده‌ایم. به نظر می‌رسد مهم‌ترین ایرانی حاضر در لیگ بلژیک علیرضا بیرانوند باشد؛ دروازه‌بان سرشناس ایرانی که به خاطر مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو حسابی در اروپا و بلژیک نیز معروف شده است.

تا سه نشه بازی نشه!
علیرضا بیرانوند دوشنبه گذشته راهی بلژیک شد. او دو بار دیگر هم راهی فرودگاه شده بود تا به این سفر برود، اما هر بار مشکلی سد راه خروجش شد. تأخیر در حضور بیرانوند در بلژیک باعث ایجاد حواشی مختلفی برای دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان شد و حتی برخی اخبار از منتفی شدن این انتقال می‌گفتند. باشگاه بلژیکی هم در این بین با یک دروازه‌بان فرانسوی در لیگ این کشور قرارداد امضا کرده بود و گفته می‌شد به دنبال به خدمت گرفتن دروازه‌بان دیگری است. موضوعی که برخی آن را به مشکلات حضور بیرانوند در بلژیک مرتبط می‌دانستند.

استقبال نماینده باشگاه آنتورپ از گلر ایرانی
دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان ابتدا به قطر رفت و سپس عازم بلژیک شد. او در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال مسئولان باشگاه قرار گرفت. این دروازه‌بان ایران با تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک و محافظ صورت این سفر خود را انجام داد. بلافاصله پس از رسیدن به بلژیک، نماینده آنتورپ به استقبال او آمده و دسته گل زیبایی نیز تقدیم علیرضا بیرانوند شد.

اول تست کرونا!
دوشنبه گذشته وقتی این گلر ایرانی به آنتورپ رسید ابتدا از او خواسته شد که تست کرونا انجام دهد. البته قرنطینه ۱۴ روزه‌ای در کار نبود چرا که این قرنطینه زمانی در بلژیک انجام می‌شود که تست کرونای فرد مثبت شده باشد.

«بیرو» سه‌شنبه تست پزشکی داد
دوشنبه گذشته علیرضا بیرانوند تست کرونا داد و یک روز بعد یعنی چهارشنبه از این دروازه‌بان ملی‌پوش تست پزشکی گرفته شد. بیرو تلاش کرد تست‌های آنتورپ را با موفقیت پشت سر بگذارد و هر چه زودتر با ملحق شدن به تمرینات تیمش در ترکیب این تیم جایگاه ثابتی پیدا کند.

آنتورپ دومین شهر بلژیک و پایتخت الماس جهان
آنتورپ، دومین شهر مهم و پرتردد در بلژیک و بزرگترین بندر این کشور است. این شهر نیز جاذبه‌های خاص خودش را برای ارائه به گردشگران دارد و پس از بروکسل، پایتخت بلژیک، پرجمعیت‌ترین شهر بلژیک محسوب می‌شود. این شهر محیطی آرام و دلنشین دارد و در عین حال در طول تاریخ نیز نقش مهمی در تبادل الماس داشته است. در حقیقت، آنتورپ را پایتخت الماس جهان می‌شناسند و این جواهر ارزشمند نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند. حالا جواهر فوتبال ایران این فرصت را پیدا کرده است که در پایتخت الماس جهان خوش درخشیده و مشتریان ثروتمند اروپایی پیدا کند.

یک مترجم ایرانی در کنار شماره یک
هماهنگ شدن یک مهمان و تازه‌وارد با فوتبال اروپا به سادگی امکان‌پذیر نیست. یک زبان متفاوت، یک فرهنگ متفاوت، دور از خانواده و… به عنوان مثال علیرضا بیرانوند نمی‌تواند انگلیسی صحبت کند که این خودش یک مشکل است، بنابراین یکی از دوستان مشترک علیرضا بیرانوند و وکیلش در بلژیک کنار شماره یک قرار گرفته تا صحبت‌هایش را ترجمه کند. قرار است علیرضا بیرانوند به زودی یک معلم خصوصی زبان استخدام کند.

بفرمایید این هم منزل شخصی
باشگاه آنتورپ بلژیک همه مسائل و احتیاجات گلر ایرانی خود را رفع می‌کند. بر همین اساس پس از ورود بیرانوند به شهر آنتورپ چند منزل شیک و لوکس به این دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی نشان داده شد که از میان آن‌ها یکی را انتخاب کند. شنیدیم بیرانوند منزل مورد نظرش را پسندیده و انتخاب کرده است. باشگاه آنتورپ نیز کلید این منزل را در اختیار علیرضا بیرانوند گذاشته است.

ارتباط با خانواده از طریق واتس‌آپ
سنگربان ایرانی آنتورپ ارتباط خود با همسر و فرزندانش را از طریق واتس‌آپ حفظ کرده است. او پس از رسیدن به بلژیک مرتب از خود فیلم و عکس می‌فرستد و برای انتخاب منزل نیز از طریق واتس‌آپ نظر خانواده را پرسیده است. البته خانواده علیرضا بیرانوند به این زودی قادر نیستند به بلژیک بروند چرا که پس از شیوع کرونا قوانین سختگیرانه‌ای در اروپا وضع شده است. با این حال بیرانوند امیدوار است هر چه زودتر همسر و فرزندانش را به بلژیک ببرد.

گلر ایرانی در بلژیک حساب بانکی باز کرد
علیرضا بیرانوند طبق قراردادی که با آنتورپ بسته است در سال اول ۶۰۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد. این قرارداد سه ساله در پایان هر سال با افزایش یکصد هزار دلاری همراه خواهد بود. با این حساب بیرانوند در سال اول ۶۰۰ هزار یورو، در سال دوم ۷۰۰ هزار یورو و در سال سوم ۸۰۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد. گلر ملی‌پوش ایرانی ابتدا باید در آنتورپ حساب بانکی باز می‌کرد. او پس از ورود به این شهر حساب باز کرد که باشگاه راحت‌تر دستمزدش را پرداخت کند.

۵۵ درصد هواداران حکم به فیکس شدن «بیرو» دادند
سایت «فوتبال ۲۴ بلژیک» مثل همیشه در زیر اخبار خود یک نظرسنجی به راه می‌اندازد. شب گذشته مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان بعد از انتقال رسمی علیرضا بیرانوند به باشگاه آنتورپ به تمجید از این بازیکن پرداخت و او را به نویر و کورتوا تشبیه کرد. طبق معمول این رسانه بلژیکی در پایان این خبر یک نظرسنجی به راه انداخت و از کاربرانش سؤال کرد: آیا بیرانوند در رقابت با «ژان بوتز» رقیب فرانسوی خود می‌تواند دروازه‌بان نخست تیم آنتورپ شود؟ امروز بعد از گذشت ۲۴ ساعت از این نظرسنجی ۵۵ درصد کاربران پاسخ مثبت به این سؤال دادند و ۴۵ درصد معتقد هستند بیرانوند در آنتورپ نیمکت‌نشین می‌شود.

خوشحالم به قدیمی‌ترین تیم بلژیک پیوستم
باشگاه رویال آنتورپ سال ۱۸۸۰ و توسط تعدادی دانشجوی انگلیسی که در شهر آنتورپ اقامت داشتند، تأسیس شده است. این باشگاه قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال بلژیک است و جالب است بدانید اتحادیه فوتبال بلژیک ۱۵ سال بعد از تأسیس این باشگاه به وجود آمده! در روز‌های اولیه تأسیس، این باشگاه در استادیوم بروداسترات به میدان می‌رفت، اما از سال ۱۹۲۳ به بعد، در بوسیل استادیون بازی می‌کند که گنجایشی ۱۶ هزار و ۱۴۴ نفری دارد. این باشگاه در بلژیک با نام آنتورپ شناخته می‌شود.

آنتورپ سابقه ۴ قهرمانی در لیگ بلژیک را دارد. البته از آخرین قهرمانی آن‌ها ۶۳ سال می‌گذرد. آنتورپ دو بار نیز در سال‌هال ۱۹۵۵ و ۱۹۹۲ قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده است.

علیرضا بیرانوند، اما بلافاصله پس از رسیدن به بلژیک در مورد پیوستن به آنتورپ گفت: «خوشحالم به قدیمی‌ترین تیم کشور بلژیک پیوستم و آرزو می‌کنم بتوانم همراه آنتورپ بتوانم قهرمانی در لیگ این کشور را نیز کسب کنم.»خبرورزشی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false