×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گمانه زنی درباره پُست بعدی روحانی


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ خبرهای متعددی مبنی بر رفتن حسن روحانی به دستگاه‌های مختلف دیده و شنیده می‌شود و اما و اگرهای فراوانی هم در این خصوص به گوش می‌رسد.

حالا از عمر دولت و تدبیر و امید تنها چند روز دیگر باقی مانده و این هشت سال برای همیشه به یک قاب عکس بنفش بر تاریخ ایران تبدیل خواهد شد. در این میان اما شاید افرادی باشند که از خود بپرسند تکلیف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم چه خواهد شد و مسیر بعدی او پس از پاستور به کجا خواهد بود؟

با این حال اما چهره های اصلاح طلب همچنان معتقدند که قوی ترین احتمال در مورد آینده روحانی ساکن شدن او در مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما در بخش های امنیتی.

برای مثال اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح طلب گفته است که روحانی بعد از خروج از پاستور به احتمال زیاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌شود و ترجیح شخصی‌اش این خواهد بود که در فضای امنیتی مشغول فعالیت شود، چرا که وی اساساً هیچ‌گاه به طور پررنگ در فضای سیاسی و تحرکات مرسوم جریان‌های سیاسی ورود نکرده و چه در دوران جنگ و چه پس از آن، در کار‌های لجستیکی و امنیتی مشارکتی جدی داشته است؛ بنابراین بعید است وارد مسائل سیاسی روز شود.

مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم با تاکید بر این مهم گفته که آقای حسن روحانی مثل دیگر دولتمردان بعد از خروج از قدرت به قطع و یقین در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت خواهد داشت. اما وی به دلیل عملکردی که در این سال‌ها داشته، بین جریان اصلاحات و جریان اصولگرایی جایگاه و پایگاهی ندارد؛ به عبارت دیگر روحانی را نه اصلاح‌طلبان قبول دارند و نه اصولگرایان!

با در نظر گرفتن فرضیه های بالا به نظر می رسد که محتمل ترین گزینه برای حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی کرسی مجمع تشخصیص مصلحت نظام است تا کم کم خاطره پاستور نشینی او به بخشی از تاریخ جمهوری اسلامی ایران پیوند بخورد.Mr/باشگاه خبرنگاران

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false