×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گودرزیان(پایدار) علی مشاور سابق استاندار: دکتر خادمی در مدیریت پیشاسیل و پساسیل شایسته مدال افتخار بود

درود بر شما دوستان منصفی که حرمت قلم را پاس می دارید و ‌برای مردم می نویسید!

این روزها بستر تلگرام و‌ مطبوعات را که رصد می کنم به انصاف و حقیقت طلبی برخی از دوستانم درنگارش و داوری عملکرد مدیران غبطه می خورم!

اگر چه دکتر خادمی میراث دار بسیاری از مدیران تنبل مهندس بازوند شد، اما بسیاری از مدیرانی را که تغییر داد الحق و الانصاف تبدیل به احسن شدند.

در بخش سیل و ‌عملیات پس از سیل به بهترین شیوه و کارآمدترین روش مدیریت شد. سیل لرستان یک سیل بی سابقه بود و قابل قیاس با هیچ کدام از آبگرفتگی های برخی از استان های دیگر نبود. سیلی که در عرض بیست و چهار ساعت تمام لرستان را درگیرکرد. این سیل گذشته از این که با تکانه ترین و گستره ترین سیل تاریخ لرستان بود اما کمترین تلفات جانی را در بر داشت.

این که نیمه ی دو شهر پلدختر و معمولان زیر آب برود و حتی یک نفر تلف نشود، این کار کمی نبود. درست است این روزها ما برایمان مردن آدم ها آسان شده است، اما باید بپذیریم این که در این سیل حتی یک نفر از این شهرها تلف نشد، کار بزرگ و قابل تقدیری بود و باید به مدیریت دکتر خادمی مدال افتخار داده می شد.

نکته بدیع و زیبا و ماندگار این بود که این سیل با این حجم تخریب و این گستردگی در لرستان تبدیل به یک فرصت شد:

نخست این که به کمک رسانه ها و مصاحبه های درست استاندار و فعالیت شبکه های اجتماعی، عکاسان زبردست، گزارش نویسان و رسانه نگاران، سیل لرستان در کمترین زمان ممکن تیتر یکم رسانه های ملی و مطبوعات شد.

دوم اینکه رسانه ای شدن باعث شد، سراسر کشور برای امداد رسانی به لرستان بسیج شود و یا دو خاطرات کمک به جبهه های جنگ در اذهان زنده شود و بسیاری از شخصیت های طراز اول ایران به لرستان سفرکنند و کشور ایران با محوریت لرستان به یک کارگاه همبستگی اجتماعی تبدیل شود. جا دارد یاد و خاطر سردار دلهاشهید سلیمانی که موکب ها را به سمت و سوی لرستان هدایت کرد گرامی بداریم!

سوم اینکه دکترخادمی با تیم و یاران پا به کارشان توانستند این بحران را به یک فرصت طلایی برای لرستان تبدیل کنند.
همه می دانیم سیل لرستان به ده هزار خانه ی روستایی خسارت رساند اما امروز حدود سی دو هزار خانه ی روستایی در جوار کشکان و حوزه های آبریز آن بازسازی، بهسازی و تعمیر شدند و خانه های خود را تحویل گرفتند!
و بعضی از روستاها جابجا شدند و در جای جدید جانمایی شدند. کشکان برای همیشه در مناطق پلدختر و معمولان با ساخت دیواره های بتنی رفع خطر شد.

آخر اینکه در این آزمون امروز دکتر خادمی به قضاوت روشن اندیشان و حقیقت بینان بی مرض و غرض سربلند بیرون آمده است.

در بحث سایر پروژه ها با این که در این دو سال اخیر تمام حاکمیت به کمک دولت آمده است تا در برابر تحریم های کمر شکن استکبار مقاومت صورت بگیرد و دولت بتواند از عهده ی دخل و خرج کارمندان برآید اما در لرستان با تلاش تیم استانداری و کمک بخش خصوصی بدون اعتبارات دولتی کارهای خوبی و پروژه های بی نظیری درحال افتتاح است که در تاریخ لرستان بی سابقه بوده است.
از فاز دوم پتروشیمی لرستان که تولید کننده مواد اولیه تمام پتروشیمی های کشور است، تا افتتاح نیروگاه حدود هشتصد مگاواتی برق، تا راه اندازی خودرو سازی بروجرد و بالابردن ظرفیت تولید کارخانجات نساجی بروجرد تا مرز چند صد برابر، ساخت پتروشیمی پلدختر، تولید ماهی خاویار در پلدختر و کارهای دیگر که در فرصت های مناسب مدیران گزارش خواهند داد!
دوستان حقیقت طلب و روزنامه نگاران عزیز! روزنامه نگار واقعی کسی است که از گفت و گو نمی هراسد، دوست دارد از نزدیک ببیند و بشنود و مستند گزارش بدهد تا مردم درجریان حقیقت قرار بگیرند.
در حوزه ی سیاست دکتر خادمی برای نخستین بار انتخاباتی برگزار کردند که سوای وضعیت کشور، در لرستان انتخابات رقابتی بود و سالمترین انتخابات تاریخ لرستان برگزارشد.
در عجبم برخی از اهالی رسانه ی لرستان چرا به سادگی از این برندها می گذرند.
تا دیروز فلاکت، فلاکت بود، اما امروز که لرستان حدود هیجده رتبه جلو افتاد یک رسانه حاضر نبود این خبر را درج کند.
بنده با سپری کردن عمرم در دنیای رسانه آن هم در لرستان این شکل برخورد برخی از رسانه نگاران با واقعیت ها و امور را مناسب نمی بینم!
زمان و گذر زمان همه چیز را روشن خواهد کرد و دیدیم که مردم و رسانه ها حقیقت طلب چطور در مورد دیگران داوری کردند و می کنند.
امیدوارم همکاران رسانه ای تلاش کنند که حقیقت را به مردم گزارش بدهند. مردم لرستان شایسته ی این محرومیت نیستند، اما عملکردها را باید متناسب با منابع و در مقایسه با دیگر مدیران ارزیابی کرد و در این میدان معدل دکتر خادمی را با همه ی محدودیت ها و معذوریت ها و مدیران تحمیلی و تحریم های سنگین آمریکا و نبود اعتبارات دولتی بسیار درخشان و قابل قبول می دانم./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false