×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
یک میلیون و ۵۷۴ هزار لرستانی مشمول سهام عدالت



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان خرم‌آباد آمار کل مشمولین سهام عدالت لرستان را یک میلیون و ۵۷۴ هزار نفر اعلام کرد.

حسین امینی‌خواه، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان خرم‌آباد آمار کل مشمولین سهام عدالت لرستان را یک میلیون و ۵۷۴ هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به مزایای انتخاب روش غیرمستقیم در مدیریت سهام عدالت، گفت: سهام عدالت این دسته از افراد در آینده نزدیک به طور کامل به فروش می‌رسد.
امینی‌خواه با تشریح شرایط آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: با توجه به نامه رئیس‌جمهور وقت در سال ۸۵ مبنی‌بر اجرای بخشی از سیاست‌های کلی اصل ۴۴، مقام معظم رهبری طی یک فرمان هشت ماده‌ای موافقت خود را با درخواست ریاست جمهوری وقت اعلام کرد.
او با اشاره به این‌که در ادامه آن سهام تعدادی از کارخانجات دولتی به شش دهک پایین درآمدی جامعه در قالب ۱۸ گروه به مردم واگذار شد، تصریح کرد: در ادامه راه سازمان خصوصی‌سازی و دولت، سهام ۴۹ شرکت مشتمل‌بر ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی به‌عنوان شرکت‌های سرمایه‌پذیر معرفی شد.
نایب‌رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور آمار کل مشمولین سهام عدالت لرستان از ابتدای شروع طرح یعنی سال ۸۵ تا سال ۹۴ را یک میلیون و ۵۷۴ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این‌جا مغایرتی با آمار سازمان خصوصی‌سازی داریم چراکه سازمان خصوصی‌سازی در راه‌اندازی سهام عدالت تعجیل داشت به همین دلیل تعدادی از سهامداران استان در سامانه جدید حذف شده است.
امینی‌خواه با تاکید بر این‌که از بین سهام‌داران سهام عدالت در لرستان، تاکنون یک میلیون و ۴۳۳ نفر شماره شبای بانکی را وارد کردند که معادل ۹۶ درصد است و مابقی نیز باید شبای بانکی خود را وارد کنند، تصریح کرد: از مجموع دارندگان سهام عدالت در لرستان، ۲۳۹ هزار و ۴۵۶ نفر سهام تخفیف‌دار دارند بدین معنا که این افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.
او با اشاره به این‌که دوره ده ساله برای بازپرداخت اقساط سهام از ۸۵ تا ۹۴ در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: طی این ده ساله سودی که کارخانجات برای سهام هر فرد لحاظ می‌کردند به‌جای اقساط استهلاک شد و نهایتاً در سال ۹۵ صورت‌حساب وضعیت هر فرد صادر شد.
بازرس اتحادیه سهام عدالت کشور با تاکید بر این‌که طبق یک قرارداد سازمان خصوصی‌سازی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وجود داشت می‌بایست صورت‌حساب وضعیت سهام‌داران توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صادر می‌شد، ادامه داد: در سال‌جاری مقام معظم رهبری دستور آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند.
امینی‌خواه با تاکید بر این‌که در حال حاضر دو روش مستقیم و غیرمستقیم برای آزادسازی سهام عدالت پیشنهاد شده است، افزود: در روش مستقیم شخص می‌تواند سهام خود را معامله کند در این روش افرادی‌که سواد بورسی دارند مشکلی نیست، اما افرادی‌که تبحر خاص در بورس ندارند از روش غیرمستقیم استفاده کنند.
او با اشاره به این‌که سود سهام‌ها در روش مستقیم و روش و جمع کردن این سود در ۳۵ شرکت برای افراد سخت خواهد بود، گفت: در روش غیرمستقیم، مشکلی برای فروش سهام وجود ندارد در این روش فرد به‌جای این‌که خودش سهام را بفروشد به شرکت‌های استانی یک درخواست می‌دهد.
مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان خرم‌آباد با اشاره به این‌که محدودیت‌های برای روش مستقیم لحاظ خواهد شد و توصیه ما برای افرادی‌که توان معامله‌گری در بورس را ندارند روش غیرمستقیم است، افزود: برای عموم مردم توصیه ما انتخاب روش غیرمستقیم است.
امینی‌خواه با اشاره به این‌که در روش مستقیم مردم در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌پذیر هیچ نقشی ندارد چراکه سهام آنان به‌صورت خُرد است، افزود:، اما در غیرمستقیم سهام سهام‌داران تجمیع شده و این شرکت بر هزینه‌کرد و سود و زیان شرکت‌ها نظارت دارد.
نایب‌رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور با تاکید بر این‌که سهام‌داران استان در ۳۵ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی سهام دارند، بیان کرد: خرید و فروش سهام شرکت‌های غیربورسی از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام می‌شود.
امینی‌خواه با تاکید بر این‌که ارزش هر سهم سهام عدالت ۱۴ برابر شده است، افزود: سهامی که در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌گیرد ارزش افزوده بیشتری دارد.
او با یادآوری این مطلب که طریقه پرداخت سود در روش مستقیم به این‌صورت است که ۳۵ شرکت در تاریخ‌های متفاوت سود را پرداخت می‌کنند، گفت: اما در روش غیرمستقیم شرکت استانی سود را سالانه پرداخت می‌کند و برای همه سهام‌داران کد بورسی صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان خرم‌آباد با تاکید بر انتخاب روش غیرمستقیم مردم تصریح کرد: مزیت انتخاب روش غیرمستقیم تجمیع سهام‌ها است این در حالی است که عرضه اولیه شرکت‌های استانی با سود همراه خواهد بود که از این سود افرادی‌که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند منتفع شدند؛ در آینده نزدیک کسانی‌که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند می‌توانند تمام سهام خود را بفروشند، اما در روش مستقیم محدودیت ۳۰ درصدی وجود دارد.
امینی خواه با اشاره به این‌که هیچ‌گونه ثبت‌نامی برای افرادی که سهام عدالت ندارند وجود ندارد، عنوان کرد: خرید و فروش سهام عدالت در دفاتر اسناد رسمی ممنوع است.باشگاه خبرنگاران

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false