×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۶ سد در لرستان در وضعیت بهره‌برداری قرار دارند


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ هم اکنون ۷ سد در استان لرستان در دست اجرا و ۶ سد در وضعیت بهره‌برداری‌ قرار دارند.

شیب تند و وضعیت جغرافیایی لرستان سبب شده که این استان همواره مستعد بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها باشد که خسارت‌های میلیادی سیلاب طی سال‌های اخیر گواهی بر این ادعاست و لازم است روند پروژه‌های سدسازی لرستان تسریع یابد.
همان طور که همگان می‌دانند سیلاب فروردین ماه ۹۸ خسارت بسیار سنگینی به زیر ساخت‌های لرستان وارد کرد و به دلیل جاری شدن سیلاب به پایین دست و پر شدن سدهای خوزستان، این استان نیز از لطمه‌های سیل بی نصیب نماند.
اگر سدهای در دست ساخت در استان لرستان تکمیل شده بودند شاید سیلاب سهمگینی در این استان رخ نمی‌داد و هزاران میلیارد تومان خسارت بر روی دست دولت نمی‌گذاشت از طرفی باید گفت با تکمیل سدهای در دست ساخت استان فرصتی است که از روان آب‌های این استان برای تامین آب بخش کشاورزی، شرب و سایر مصارف استفاده کرد پس می‌طلبد که مسئولان نگاه ویژه‌تری به پروژه های سدسازی لرستان داشته باشند.
داریوش حسن‌نژادمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در جمع خبرنگاران خرم آباد در رابطه با آخرین وضعیت پروژه‌های سدهای لرستان اظهارداشت: در سطح استان لرستان ۱۶ سد در دست مطالعه است که از این ۱۶ سد هم اکنون هفت سد در حال اجرا و ۶ سد در وضعیت بهره‌برداری‌اند.
وی با اشاره به تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی سد تاج امیر دلفان افزود: سد تاج امیر به خاطر وجود برخی مشکلات مدت‌ها راکد مانده بود که با پیگیری‌ انجام شده اکنون منابع مالی خوبی به پروژه آن اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: سد تاج امیر دلفان هم اکنون ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  با بهره برداری از آن ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: اعتبار ابلاغی پروژه مذکور سال ۹۹ از پنج میلیارد تومان  به حدود ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت و ‌اکنون از محل اعتبارات جهش تولید ۲۰ میلیارد تومان و از تهاتر بدهی مالیاتی ۱۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه سد تاج امیر در صورت تامین اعتبار سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد گفت: هدف از ایجاد  سدها نگهداری و ذخیره آبهای سطحی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی است و این سدها نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارند.
حسن‌نژاد  تصریح کرد: برای تنوع بخشی به تامین منابع مالی برای تکمیل سدهای آبسرده و شهید بروجردی و مخملکوه نیز استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ جهت جذب سرمایه گذار در دستور کار است و امیدواریم با جذب به موقع اعتبارات، روند تکمیل و پیشرفت سدسازی در لرستان تسریع یابد.تسنیم/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false