×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
‌تخصیص ۵۰۰۰ میز به مدارس سیل‌زده لرستان/پنج میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد

‍ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تخصیص ۱۰۰ دستگاه کانکس، ۵۰۰۰ میز و نیمکت و ابلاغ اعتبار پنج میلیارد تومان هزینه تعمیرات به مناطق سیلزده لرستان از اقدامات کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش است

به‌ گزارش پژواک لرستان، دکتر رخشانی مهر پس از بازدید میدانی امروز که به اتفاق جمعی از خیرین مدرسه ساز کشور در مناطق سیل زده جنوب استان داشت، به بخشی از اقدامات کوتاه مدت و میان مدت وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازسازی مدارس تخریب شده و آسیب دیده لرستان اشاره و اظهار کرد: ناچاریم در بعضی از روستاها و نقاط شهری از کانکس استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برآورد اولیه آموزش و پرورش لرستان تعداد ۱۵۰ کانکس بوده که تاکنون حدود ۱۰۰ دستگاه کانکس با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان همین هفته تحویل استان لرستان خواهد شد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: با توجه به انباشت گل و لای و خسارت‌های وارده به مدارس حدود ۵۰۰۰ میز و نیمکت برای دانش آموزان مدارس آسیب دیده خریداری شده و تحویل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان شده است.
رخشانی مهر با اشاره به اقدامات میان مدت برای بازسازی مدارس تخریب شده افزود: برای این منظور ناچاریم از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم.
این مسئول با تقدیر از حضور خیرین مدرسه ساز کشور در مناطق سیل زده گفت: در سال های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۵۰% از مدارسی که ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده توسط خیرین مدرسه ساز انجام شده است.
وی یادآور شد: انتظار می‌رود همانگونه که خیرین مدرسه ساز در ماجرای زلزله کرمانشاه حضور چشمگیری داشته اند، در موضوع سیل لرستان هم همکاری لازم را انجام دهند که امروز هم تیمی از خیرین مدرسه ساز کشور به لرستان سفر کرده و پس از بازدید قول‌هایی در زمینه بازسازی مدارس داده اند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به همین منظور قصد داریم در هفته های آینده برای کمک به ساخت مدارس لرستان گردهمایی ویژه ای با حضور خیرین ملی تشکیل دهیم که ان شاء الله با همکاری مدیران استانی و ملی برگزار خواهد شد.
رخشانی مهر اضافه کرد: سعی می‌کنیم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تعمیر مدارس آسیب دیده و ساخت مدارس تخریب شده اقدام کنیم و تحویل اداره کل آموزش و پرورش لرستان کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در تخصیص منابع دولتی انجام گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد در بخش اعتبارات مربوط به دولت باید منتظر تصمیمات ستاد بحران کشور باشیم.
رخشانی مهر با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: رئیس جمهور از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را درخواست کرده اند و ما هم اعتباراتی را درخواست کرده‌ و با امضای وزیر محترم آموزش و پرورش تحویل وزیر محترم کشور داده و منتظریم از محل اعتبارات بودجه سنواتی حتماً اعتبارات ویژه ای برای ساخت مدارس استان لرستان تخصیص داده شود .

انتهاق پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false