×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فکر لری! یاداشتی از سید حسین صادقیان در پاسخ به توهین بهاره رهنما به قوم اصیل لر


چند روزی است که فضای مجازی تحت تاثیر توهین مستقیم یکی از هنر پیشگان ایرانی به قوم لر قرار گرفته است!

این هنر پیشه در یک برنامه که قطعا کارگردان و تهیه کننده ی آن نیز از مقصران این توهین می‌باشند، با لحنی عجیب و حق به جانب، نظرات یکی دیگر از همکاران خود را به تمسخر گرفته و فکر او را عقب افتاده میخواند و با کمال وقاحت فکر او را لری خطاب می کند!

این اولین باری نیست که افرادی از مناعت طبع و بزرگواری و گذشت قوم لر سو استفاده کرده و به تمسخر و توهین به اصیل ترین قوم ایرانی پرداخته اند!

این هنرمند البته روز بعد تحت تاثیر فضای بوجود آمده خود را لر خواند و گفت برنامه ی مورد نظر برای حمایت یک لر بوده!
در حقیقت به جای عذر خواهی غیر مستقیم انگشت اشاره را به طرف مدعیان لر زبان گرفت که آنها نفهمیدند که من چه گفته ام!

در کلیپی که بعد از دو روز از این هنرمند در گفتگوی تلفنی با یکی از همکارانش منتشر شد، منتقدان و مدعی العمومی که به توهین او واکنش نشان دادند دوباره به بی اصالتی متهم کرد و گفت لرهای اصیل از او حمایت کرده اند!

اما دوباره تحت جو ایجاد شده مجبور به حضور در فضای مجازی و عذر خواهی چند باره شد که اینبار نیز با جملاتی حق به جانب و بدون عذر خواهی از جملات گفته شده گفت:
از سو تفاهم پیش آمده عذر خواهی می کنم و باز محترمانه با نفهم خواندن منتقدان و مخاطبین گفت سو تفاهم بوده و آنها نفهمیده اند که منظورش چه بوده است!

ظاهرا توهین به لرها به آخرین خاکریز های خود رسیده!
حرمت امامزاده به متولی آن است!
آنروزی که پتروشیمی را بردند، آنروزی که آب را منتقل کردند، آنروزی که ارتفاع و حجم سدها را کوچک کردند، آنروزی که صنایع ما رایکی پس از دیگری به اسم خصوصی سازی نابود کردند و کارگران لر را از کارخانه های کویری که با آب منتقل شده ی لرستان بوجود آمده بود اخراج کردند! صدایی از کسی بلند نشد، حالا هنرپیشه ای دسته چندم به آخرین خاکریز باقیمانده از لرها یعنی اصالت و فهم، یک هفته است یک تنه می‌تازد و هیچ لر غیرتمندی را یارای مقابله و وادار نمودن او به پذیرش اشتباه و جملاتش نیست!

راستی از لرستان چه مانده؟ از لرها چه مانده؟

این همه اصرار و مقاومت بر روی اشتباهی صریح و توهینی آشکار به قوم لر بدون شک بی دلیل نیست!

لذا با توجه به اصرار صریح سرکار خانم بهاره رهنما و توهین های مکرر این هنرمند به قوم اصیل، ریشه دار، باگذشت، خونگرم، مهمان نواز، دلاور، غیرتمند، بازکاوت و وفادار لر، از همه ی نمایندگان و دادستانهای استانهای لر نشین خواستارم ضمن شکایت حقوقی از این هنرمند موجبات توهین های دیگر را مسدود سازند! / سید حسین صادقیان
عضو هیات مدیره ی لرستانیهای مقیم تهران

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false