×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت سیل


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، موحد پور در این کمیته اظهار کرد: حادثه سیل در سه برهه زمانی مورد اهمیت است: مدیریت قبل از وقوع سیل، تلاش در حین سیل و برآورد خسارت های بعد از سیل.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی های به موقع و تخلیه منازل حاشیه رودخانه ها و مناطق حادثه خیز و اسکان آنها در مکان های امن، موجب شد که تلفات جانی و خسارات مالی به حداقل خود برسند، همچنین با حضور، همدلی و مشارکت مردم با مسئولین در کمک به آسیب دیدگان، مشکلات در زمان وقوع سیل سهل تر شد .
وی ادامه داد: مرحله سوم به تلاش مسئولین و همکاری بیش از پیش مردم در امر تعیین و برآورد دقیق خسارت می انجامد که این امر بر عهده کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ادامه داد: دستور العمل و فرم های پنج گانه ای به منظور شناسایی آسیب دیدگان ، برآورد و پرداخت خسارت به بخش کشاورزی، دامداری و شیلات، طراحی و آماده ابلاغ شده اند که در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) به منظور جمع آوری اطلاعات کامل ازخسارات تاسیس شده است، ثبت خواهد شد .


موحدپور خاطر نشان کرد: فرم شماره یک شامل درخواست پرداخت خسارت و اقرارنامه است که به نوعی مرحله تشکیل پرونده به شمار می رود و مستنداتی مانند: شماره اشتراک برق، گاز، آب و مجوزهایی که به منظور احداث ملک گرفته شده در پرونده ثبت می شوند.

رئیس کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت اضافه کرد: مرحله دوم برآورد خسارت وارده به اراضی زراعی و باغی است که یک بار دیگر با بازدید مجدد میدانی و همچنین امضاء اعضاء کمیته و تأییدات مربوطه و سپس صحت سنجی و در پایان تعیین خسارت نهایی صورت می گیرد و کد رهگیری به خسارت دیده ارائه داده می شود.


وی ادامه داد: مابقی فرم ها به این شرح می باشند: فرم شماره سه، برآورد خسارت وارده به دام و طیور فرم شماره چهار، برآورد خسارت وارده به واحدهای آبزی پروری و فرم شماره پنج برآورد خسارت وارده به سایر(زنبور عسل، ایستگاه پمپاژ آب ، گلخانه، پرورش قارچ و … .

گفتنی است در این جلسه مصوب شد که دستگاه های متولی این امر، نماینده خود را به کمیته معرفی نمایند . همچنین تصویب گردید که جلسه ای با حضور معاونین سازمان و اعضای کارگروه تشکیل و موضوعات مطروحه مجدداً مورد پیگیری قرار بگیرند.
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false