×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جاده سیل‌زده پلدختر برای تردد زائران اربعین ناامن است

رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به اینکه از اکنون باید گوشزد شود که زائران اربعین به جاده سیل‌زده پلدختر نروند، گفت: این مسیر از ایمنی لازم برخوردار نیست.

به گزارش پژواک لرستان، سرهنگ مرتضی چغلوند ظهر امروز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی راه های لرستان با اشاره به اینکه طی سال های گذشته علی رغم افزایش ترددها، افزایش سفرها، گسترش ترافیک در محورها اما لرستان از معدود استان هایی بوده که همواره کاهش تصادفات داشته است، اظهار داشت: روزهایی داشته ایم که یک میلیون تردد در محورهای استان داشته ایم و یک نفر کشته نشده است.

وی با بیان اینکه سیل مخرب باعث شد حجم ترافیکی استان به هم بخورد،  ترافیک پل بابازید جابه جا شد و در بسیاری از محورهای تخریبی شاهد مشکلات ترافیکی بودیم، تصریح کرد: در تیر و مرداد ماه با افتتاح پل  بابازید ترافیک دارد به حالت عادی برمی گردد. امیدواریم در شش ماهه دوم روند کاهشی تصادفات را داشته باشیم.

رئیس پلیس راه لرستان با تاکید بر اینکه تامین روشنایی محورهای حریم شهرها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در بخش فرهنگ سازی، افزایش ۸۰ درصدی پیام های رادیویی و تلفنی را داشته ایم، شناسایی ۲۴ هزار راننده تراکتور و ادوات کشاورزی را داشته ایم که از طریق پیامک هشدارهای ترافیکی به آن ها داده می شود.

سرهنگ چغلوند خاطرنشان کرد: همچنین شناسایی ۶ هزار کامیون بومی را داشته ایم که پیامک ترافیکی به صورت مرتب به آن ها ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه حضور پلیس در محورها شبانه روزی است، برخی فرماندهان ما عید هم مرخصی نرفتند و از طریق جی پی اس حرکت گشت های ما مشخص است، یادآور شد: اقدامات چکشی در دستور کار است. امیدواریم روند کنترل محورها به سمت الکترونیکی شدن برود و دوربین ها افزایش یابد.

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه دوربین هایی در حال نصب در محورهای استان است که با اولویت حریم شهرهای بزرگ انجام می شود، تصریح کرد: ۴۴ دوربین نظارتی در محورهای استان نصب می شود و گشت های خود را بر اساس ساعت ترافیکی مستقر کرده ایم.

سرهنگ چغلوند با تاکید بر اینکه در مورد مسائلی بسیار نگران هستیم، افزود: در خصوص پل کاکارضا نگرانی وجود دارد و حتما یکی از پرحادثه ترین مناطق استان می شود، این وضعت ما را نگران کرده برای فصل بارش ها و باید به عنوان یک مصوبه زودتر پیگیری شود.

وی با اشاره به نواقص جاده ای در شهر پلدختر گفت: برخی مسیرها با خاک دستی پر شده است تا صرفا مسیر باز شود،  این ها تهدید است و سیل بیاید بلافاصله این راه ها را با خود می برد. چراغ روشنایی محورها نقص دارد، خط کشی تفرجگاه ها و راه های روستایی فراموش شده است و علائم راه ها از بین رفته اند.

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه اربعین را در پیش داریم که امیدواریم با آشکار سازی خط کشی ها و روشنایی آمادگی لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: از حالا باید گوشزد شود زائران به مسیر پلدختر نروند چراکه این مسیر ناامن است، زائران باید در مسیر آزادراه خرم آباد- پل زال تردد کنند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false