×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نقدی بر بخشنامه رتبه بندی نیروهای رسته اداری مالی وزارت آموزش و پرورش: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان

به جرات می توان گفت نیروهای رسته اداری مالی وزارت آموزش و پرورش یکی از باهوش ترین، تخصصی ترین، کاربلد ترین، توانمند ترین و متعهد ترین نیروهای این وزارتخانه اند که از دهه هشتاد با دارا بودن شرایط احراز شغل، قبولی در آزمون استخدام ادواری و آزمون استخدامی وزارت متبوع و با عبور از هفت خوان رستم به استخدام آموزش و پرورش در ستاد، استانها و شهرستانهای این وزارتخانه، حَسَب نیاز مبرم جهت تصدی پستهای مهم و تخصصی بودجه، امورمالی، فناوری، حقوقی، آمار و… با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان امور استخدامی وقت بکارگیری شده اند.

متاسفانه در بحث رتبه بندی معلمان این نیروهای خدوم، متعهد و زحمت کش بنا به مصوبات مجلسِ به اصطلاح انقلابی و مثلاً عدالت محور مشمول رتبه بندی نشدند و در پی این اقدام هم اکنون دارای اختلاف فاحشی از نظر حقوق و مزایا با گروههای مختلفی که مشمول رتبه بندی شده اند، می باشند، که این خود ظلم و تبعیض آشکاری در بین خانواده بزرگ فرهنگیان کشور محسوب می گردد.

حال با گذشت حدود دو سال از اجرای طرح رتبه بندی معلمان در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ بخشنامه ای به شماره ۷۰۰/۲۳۲ به استانها ارسال گردیده که به طور خلاصه معنی و مفهوم آن اینست که رتبه بندی شامل نیروهای اداری مالی می گردد، به شرطی که این نیروها تغییر رسته داده و به آموزشی تبدیل گردند و اگر چنانچه مجددا همانند نیروهای آموزشی که بر اساس بخشنامه موسوم به ۲۳۰ می توانند از کلاس به ادارات و بالعکس دائما تردد نمایند، حق برگشت با اداره را دارند با این تفاوت که فوق العاده رتبه بندی آنان قطع خواهد شد!

آیا کسی هست به تصمیم گیرندگان و صادرکنندگان این بخشنامه بگوید، این چه بخشنامه ی ظالمانه ایست که به واسطه آن، این گونه با نیروهای اداری موصوف همانند بردگان و اُسرای جنگی برخورد می گردد؟

در کشوری که ادعای قدرت اول منطقه را دارد، برخورد خشن و ناعادلانه با نیروهای متخصص این سازمان عریض و طویل چه معنی دارد؟! آیا در عصر ارتباطات، فناوری و انفجار اطلاعات بی اعتنا بودن و کنار گذاشتن نیروی متخصص با ۲۰ سال تجربه مفید در زمینه شغلی و تغییر سمت آن به رسته ای که هیچ گونه قرابتی با آن نداشته و ممکن است به یک نیروی ناکارآمد و بی انگیزه تبدیل گردد، از نظر علم مدیریت و به نظر شما بزرگان تراز اول تصمیم گیر مملکت کار درست و صحیحی است؟

باز هم به جرات می توان گفت نیروهای متخصص و کارکشته در کشورهایی که سرشان به تنشان می اَرزد بالاترین جایگاه را در سازمانها و مشاغل تخصصی دارند ! آیا نمایندگان مجلسِ به اصطلاح انقلابی که تصمیم گیرنده اصلی و سرمنشأ صدور این بخشنامه توسط وزارت آموزش و پرورش است، درک درستی از تخصص و میزان کارایی آن با سایر نیروهای غیر تخصصی اشغالگر پست های تخصصی این سازمان مهم و تاثیر گذار در کشور را داشته اند که اینچنین تصمیمی برای این بخش از نیروهای متخصص و متعهد وزارت آموزش و پرورش اتخاذ نموده اند؟!

انتظار می رود مجلس و مدیران سطوح عالی مدیریت وزارت آموزش و پرورش دست از لج بازی با نیرو های اداری مالی بردارند و با اصلاح بخشنامه مذکور، حداقل تصمیماتی برای اینگونه کارشناسان بگیرند که همانند خودشان« ۲۳۰ ها» بتوانند هم در ادارات کار کنند و هم در مدارس تدریس نمایند و مشمول رتبه بندی نیز بشوند. در غیر اینصورت همانند سایر کارکنان اداری دولت در وزارتخانه ها، هم فوق العاده ویژه ۵۰ درصد، هم ۱۰۰ ساعت اضافه کار اداری، هم رفاهیات و هم فوق العاده ماموریت و سایر مزایای اداری را به کارشناسان رسته اداری مالی پرداخت نمایند و اگر این کار صورت نگیرد، تبعات برخوردی که با جایگاه تخصص در ادارات آموزش و پرورش کشور توسط تصمیم گیرندگان این موضوع شده است در تاریخ مدیریت و صدارت مدیران ارشد وزارت و نمایندگان مجلس ثبت می گردد و هیچ گاه در اذهان دوستداران علم و تخصص بیرون نخواهد رفت!/ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. کارشناس اداری آموزش ومرورش ناحیه ۱ همدان

    بااین بخشنامه ظلم وحق کشی بزرگی در حق خانواده های کارشناسان اداری صورت پذیرفته است. خدا از بانیان این امر نگذرد. کارشناسان متبحر و کاربلدی که همه امور کلیدی و مهم همچون امورمالی، امور اداری فناوری ، حقوقی و … عهده دارند.اخیراً هم بخشنامه ای به ادارات ارسال شده است که روسای ادارات به بهانه های مختلف از تغییررسته دادن کارشناسان اداری طفره میروند.چرا روسای ادارات در اجرای این امر مهم سلیقه ای عمل می کنند.این روسا فکر نمی کنند که بالاخره بزودی در محضر عدل الهی پاسخگو خواهند بود که چرا این حق کشی و ظلم و تبعیض ناروا را دامن زده اند.

  2. احمد

    بااین بخشنامه ظلم وحق کشی بزرگی در حق خانواده های کارشناسان اداری صورت پذیرفته است. خدا از بانیان این امر نگذرد. کارشناسان متبحر و کاربلدی که همه امور کلیدی و مهم همچون امورمالی، امور اداری فناوری ، حقوقی و … عهده دارند.اخیراً هم بخشنامه ای به ادارات ارسال شده است که روسای ادارات به بهانه های مختلف از تغییررسته دادن کارشناسان اداری طفره میروند.چرا روسای ادارات در اجرای این امر مهم سلیقه ای عمل می کنند.این روسا فکر نمی کنند که بالاخره بزودی در محضر عدل الهی پاسخگو خواهند بود که چرا این حق کشی و ظلم و تبعیض ناروا را دامن زده اند

  3. اسماعیل بابایی

    کاملا درست میفرمایید، معلمی که توان اداره یک کلاس را ندارد ، برای فرار از کلاس ومشکلات آن به ادارات فرار می‌کنند، با آمدن وتغییر دولت بیشتر کارکنان اداری تغیر می‌کنند (جا به جای سیاسی)، وتا بیام کار یاد بگیرند ۸ سال دولت تمام می شود ودولت جدید ونیروی جدید، اما نیروهای اداری همیشه و در هر دولت با جان دل کار کار کرده وبیشتر پست های حساس و پر استرس را انجام می‌دهند،همیشه در این سال‌ها نگاه دولت ها به آموزش و پرورش بسیار بد بوده واز نظر امکانات، تجهیزات، برای بخش آموزشی واما کارکنان وضیعت نسبت به ادارات دیگر بسیار اسفناک تر از بقیه جاهای آموزش و پرورش، اما در این دولت بیشترین ظلم که را به نیروهای اداری کرده اند که یگر دل ودماغ کار کردن مثل قبل را ندارند، اما همچنان به نحوه احسنت کار می‌کنند، اگر این بی مهری وحق الناس است، گردن تمام مجلس ها وبزرگان آموزش و پرورش است

  4. علیرضا احمدوند -اداری

    در ان شهر بوزینه نجار شد
    که بی مایگی مایه کار شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false