×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۵ اشتباه رایج که اطراف چشم شما را چروک می‌کند



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ ۵ اشتباه رایج که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می‌شود عبارتند از دست زدن بیش از حد به چشم‌ها، خوابیدن با آرایش، رژیم غذایی ناسالم و …
چین و چروک در زنان می‌تواند هم در جوانی و هم در بزرگسالی ظاهر شود. رایج‌ترین اشتباهاتی که باعث ایجاد چین و چروک در ناحیه اطراف چشم می‌شود عبارتند از:

_ مراقبت از پوست نازک و حساس در ناحیه اطراف چشم بسیار ضروری است. وقتی در حال شست‌وشوی صورت، شستن آرایش و حتی استفاده از کرم‌های مخصوص مرطوب‌کننده در اطراف چشم هستید بسیار دقت کنید تا پوست اطراف چشم را نکشید، زیرا این کار باعث می‌شود چین و چروک‌های جدید روی آن ظاهر شود.

_ چشم با آب سرد یا گرم قابل شست‌وشو نیست، زیرا این امر باعث ایجاد چین و چروک‌های جدید روی آن می‌شود. آب ایده‌آل برای شست‌وشو باید به اندازه دمای اتاق باشد.

_ چین و چروک همچنین می‌تواند ناشی از رژیم ناسالم شما باشد. این عمدتا مربوط به مصرف بیش از حد شیرینی‌هاست. شیرینی نه‌تنها باعث چاقی می‌شود، بلکه همچنین با مشکلات سلامتی شما را روبه‌رو می‌کند. ماهی، آجیل، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید، همچنین مقدار شیرینی‌هایی را که می‌خورید کاهش دهید.

_ عادت‌های بد مانند سیگار کشیدن و عشق به الکل می‌تواند به ایجاد چین و چروک کمک کند. در این حالت، بدن از کمبود آب بدن رنج می‌برد.

_ علت ظهور اولین چین و چروک‌ها می‌تواند یک عادت بد در خانم‌ها باشد که بدون شستن آرایش خود به رختخواب بروند. مواد افزودنی آرایشی در منافذ نفوذ کرده و در تخریب پوست نقش دارند. بر این اساس، این امر منجر به کاهش موادی مانند کلاژن و الاستین در پوست خواهد شد.همشهری انلاین

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false