×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بودجه در آموزش و پرورش حرف اول را می‌زند

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حالی آموزش و پروش از بودجه کشور سهمی ۱۰ درصدی دارد که این رقم در کشورهای توسعه‌یافته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

به گزارش پژواک لرستان، محمد بیرانوندی با اشاره به لزوم اختصاص بودجه مناسب به حوزه آموزش‌وپرورش، عنوان کرد: به‌طور معمول ۲۰ تا ۲۵ درصد از بودجه عمومی هر کشور به حوزه آموزش اختصاص می‎یابد و این رقم در برخی از کشورهای توسعه یافته بیشتر هم است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه در حوزه آموزش به ویژه آموزش و پرورش حرف اول را می‌زند، افزود: پس از اختصاص بودجه مناسب است که می‌توان درباره افزایش کیفیت و سایر مسائل بحث و گفتگو کرد.

وی یادآور شد: سهم آموزش و پرورش از بودجه‌های عمومی در کشور ما حدود ۱۰ درصد است که به هیچ عنوان، این رقم قابل‌قبول نیست. در حال حاضر حقوق یک معلم پایین‌تر از نُرمی است که برای یک زندگی حداقلی تعریف شده است. بیرانوندی با یادآوری اینکه در حال حاضر حقوق یک معلم پایین‌تر از نُرمی است که برای یک زندگی حداقلی تعریف شده است، افزود: رتبه‌بندی معلمان و پرداخت مطالبات فرهنگیان می‌تواند در این راستا مؤثر باشد و وزیر جدید آموزش‌وپرورش با توجه به وعده‌هایی که از رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گرفته است، انتظار داریم در این راستا حرکت‌های مهمی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: توجه به فرهنگیان باید اولویت اصلی ارکان دولت باشد تا بتوانیم در این حوزه اقدامات لازم را صورت دهیم.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false