×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تایید صلاحیت حداکثری اصلاح طلبان در کوهدشت یادآور تاکتیک شورای نگهبان در مجلس ششم: علی گودرزیان ع پایدار

در وانفسای قحطی نامزدهای اصلاح طلب در کشور که در برخی از حوزه ها با ذره بین هم نمی توان نامزد اصلاح طلبی بیابیم در حوزه انتخابات طرهان ۱۰ نفر از اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده و ۹ نفر از آنان با هم عکس یادگاری گرفته اند.

به تاریخ که رجوع می کنیم. می بینیم. در انتخابات مجلس ششم، شورای نگهبان از تاکتیک “تاییدصلاحیت حداکثری نامزدهای اصلاح طلب” و “تاییدصلاحیت حداقلی نامزدهای اصولگرا” بهره جست.
با همین تاکتیک، نامزدهای اصلاح طلب کوهدشت و سایر نقاط استان از جمله سلسله و دلفان و ملاوی و…، به جان هم افتادند و به توافق نرسیدند و در سایه ی تفرقه ی آنان، اصولگرایان که از اقبال کم جامعه هم برخوردار بودند، پیروز انتخابات شدند.

یادم هست شش ماه قبل از برگزاری انتخابات مجلس ششم، صالح سوری در نشریه لرستان نوشت: “شکست اصلاح طلبان در کوهدشت قطعی است” و درست شش ماه بعد، پیش بینی سوری درست از آب درآمد و اصلاح طلبان طرهان رای اکثریت مردم را حرام کردند و تک نامزد اصولگرایان جناب علی امامی راد، برنده انتخابات شد.

در انتخابات پیش رو، از آنجایی که نامزدهای اصولگرایان هر کدام حق آب و گلی در شورای محترم نگهبان دارند از امامی راد که سه دوره نماینده مجلس بوده تا قاضی القضات قبادی که رفیق شفیق رییسی است و محمد ملکشاهی که وارث آن همه شکوه و احترام برادر است، همه در پیشگاه شورای نگهبان قابل احترام بوده و هیچکدام گویا شایسته ی حذف نبوده اند؛ بنابر این، شورای نگهبان خلاف رویه ی کشور، در طرهان، به اجرای تاکتیک”تایید حداکثری اصلاح طلبان” تن داد.
می خواهم دوباره سخن بیست سال پیش سوری را تکرار کنم که با وجود شمار زیاد نامزدهای اصلاح طلبان در حال حاضر “شکست جبهه اصلاحات کوهدشت قطعی است!”

اگرچه مرزهای سیاسی به هم ریخته است و انتخابات در بیشتر جاهای کشور به ویژه مناطق کوچک ایران، موضوعیت سیاسی خود را از دست داده است و بیشتر شبیه منازعات قبیله ای شده است، اما در کوهدشت لرستان اگر اردوگاه اصلاح طلبان به همگرایی برسند، با توجه به ورود آشکارا و صادقانه اسماعیل دوستی در حمایت از اصلاح طلبان احتمال پیروزیشان بسیار زیاد است.

شنیده می شود که برخی با توجیه این که اگر اصلاح طلبان به کمک قبادی نروند و ائتلاف نکنند، علی امامی راد برنده می شود و “امامی راد هراسی” می کنند تا تنور ستاد انتخاباتی قبادی را گرم کنند.
به نظر می رسد که این توجیه هم از آن توجیهاتی است که بارها در تاریخ انتخابات این اقلیم تکرار شده و سرچشمه ی انحراف بوده و دیگر کارایی خود را از دست داده است. چون آن گونه که این گروه می گویند، امامی راد، هراسی ندارد.
امامی رادِ امروز، نه امامی راد دهه ی شصت است نه امامی راد مجلس ششم، او امروز انسانی پخته است و شک ندارم از برخی جهات از جمله “روا داری ها” از خیلی ها بهتر است.

در حال حاضر پایگاه اجتماعی و سیاسی اصلاح طلبان دقیق همان پایگاه سیاسی اجتماعی اصولگرایان در مجلس ششم است. اگر در مجلس ششم اصولگرایان پایگاهشان با انتخابات سال ۷۶ و تکانه های توسعه ی سیاسی خاتمی لطمه دید و در اقلیت مطلق قرار گرفتند، امروز پایگاه اصلاح طلبان تحریم زده شده است و باید از موقعیت خود خبر داشته باشند.

در چنین وضعیتی ۱۰ نفر از مدعیان برای کسب شندرغاز رای پایگاه اصلاح طلبان به میدان آمده اند، اگر نتوانند به توافق برسند و در میان خود مناسباتی تعریف کنند تا به وحدت برسند به یقین آب در هاون می کوبند.
اگر عرضه ی همگرایی نداشته باشند بهتر است تا سرغروب است و به شب نرسیده اند، کنار بروند و رقابت را به دوستان اصولگرا واگذار کنند./ انتهای پیام

https://telegram.me/goodarziyan96

false
true
false
false
  1. robati

    دستمریزاد تحلیل بسیار عالی و قابل تاملی بود ، درود بر استاد گودرزیان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false