×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رای خود را حرام نکنید: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان


بدون استثنا همه ما لرستانی ها از زمانی که واجد شرایط رای گیری شده‌ایم، به کسی رای داده‌ایم که از وابستگان و آشنایان خود بوده و رای دادن به آشنایان، وابستگان، دوستان و رفقا، بدون شک برای رسیدن به منافع شخصی بوده است. اما متاسفانه هیچ وقت در مدت عمر سیاسی خود به منافع جمعی و گروهی فکر نکرده‌ایم و علت تامه محرومیت و عقب افتادگی لرستان مرهون همین تفکر غلطی است که در بین ما لرها وجود دارد.

هم اکنون زمان آن رسیده که این تفکر غلط که لرستان را به اوج محرومیت رسانده است کنار بگذاریم، و با دید باز و عینکی دیگر به این مهم بنگریم و اگر قرار است که در انتخابات آتی شرکت کنید این بار به کسی رای دهید که نه دوست، نه فامیل و نه هم طایفه شما باشد، چرا که آزموده را دوباره آزمودن خطاست و بعد از ۱۱ دور انتخابات مجلس در نظام جمهوری اسلامی، هیچ یک از نمایندگانی که تاکنون به شکل سنتی و فامیل و آشنا بازی به مجلس راه یافته‌اند، جز برای ۱ درصد یا عده قلیلی که دور و بَرِ خود بوده اند، هیچ کاری برای عموم مردم که شامل ۹۹ درصد مردم رای دهنده می‌باشند، انجام نداده و معمولا پس از پایان دوره نمایندگی، مورد آماج انتقاد و اعتراض و نارضایتی مردم ۹۹ درصدی جامعه رای دهنده می باشند.

هر چند برخی نهادها در به میدان آمدن و نیامدن افرادی قدرتمند و بانفوذ نقش اساسی دارند و به جرات می توان گفت در میزان محرومیت و عقب ماندگی این دیار نیز تاثیر بسزایی داشته اند، اما در میان کاندیداهائی که به شما معرفی شده است، اگر قصد شرکت در انتخابات را دارید بیائید مردِ مردانه فارغ از فامیل بازی، آشنابازی و طایفه گرایی، به کسی که از همه مقتدرتر، قوی‌تر، با نفوذتر، کارآمدتر، تواناتر و از همه مهمتر «مردمی‌تر» و «دلسوزتر» برای حوزه انتخابیه و کل مردم لرستان باشد، رای دهید، شاید این بار نمایندگانی به مجلس راه یابند که با ویژگی‌های فوق بتوانند گره ای از مشکلات عدیده مردم از جمله رفع ابر مشکل و معضل دیرینه، یعنی بیکاری جوانان تحصیلکرده با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و راه اندازی کارخانجات تولیدی متعدد و فراوان باز نمایند و نسبت به توسعه امور زیربنایی از قبیل راه‌ها و جاده‌های شهری و روستایی، توسعه فرودگاه و تکمیل خطوط ریلی استان، گرفتن حق آبه و احداث سدهای متعدد و فراوان جهت توسعه کشاورزی و ذخیره آب آشامیدنی، توسعه صنعت گردشگری و سایر کارهای مهم و کلان اقتصادی که لرستان پتانسیل آن را دارد، اقدام نمایند.

نگارنده به عنوان یک مطالبه گرِ دلسوزِ لرتبار، تنها راه نجات لرستان و پا گذاشتن در عرصه رشد و توسعه همه جانبه را کنار گذاشتن تفکر سنتی قومی و قبیله‌ایی و روی آوردن به تفکر فرا قبیله‌ای و «جهانی شدن» می داند. زیرا جوامع پیشرفته حداقل ۳۰۰ سال پیش در نقطه ای بودند که ما قرار گرفتیم و الان به «اینجا» رسیده اند!. فلذا دلسوزانه از تمامی لرتباران با اصالت و ریشه دار، از کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، تقاضا دارد یا کلا رای ندهید یا اگر قرار است پای صندوق‌های رای بیائید، در یک جمله کوتاه بگویم که معیارهایتان برای انتخاب فرد، «معیارهای فرا قبیله ای و ملی گرایانه» باشد و این بار هم رای خود را «حرام نکنید»/ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    جناب رباطی آینده آموزش وپرورش جامعه نیاز به راهنمایی وهدایت. شما معلمان ونویسندگان چیره دست دارد

  2. ناشناس

    سلام بسیار عالی است به نکته زیبایی اشاره نمودی

  3. ناشناس

    درود برشما،لطفا بفرمائید سلطان کارشخصی کیه؟سلطان دوز و دغل کیه؟

  4. ناشناس

    احسنت اقای رباطی لرستان یک نماینده درسطح ملی داشت که اون هم ردصلاحیت شد دکتر خدابخشی

  5. ناشناس

    آقای رباطی عزیز
    الان زمان رای دادن نیست این همه سال رای چه اثری داشت رای ندادن هم ی هنر اعتراضی است عموی عزیزم

  6. ناشناس

    بجای رای دادن یک درخت بکارید بعد از چهار سال قطعا هم از سایه اش استفاده میکنید هم از میوه ش🌹

  7. ناشناس

    قطعا جناب رباطی و دوستان دست به قلم مجبور به محتاط نوشتن و بدل بچه های بالا بایست قلم بزنند اما بدون تعصب یکبار نریم رای بدیم

  8. ناشناس

    خدایا ما رو از دست طایفه بازی لرستانی ها نجات بده ملت دارن کمپین نه به انتخابات راه می اندازن اینا روستا به روستا راه افتادن رأی جمع کنن

  9. ناشناس

    توی ای چهل سال همیشه موقع انتخابات همین حرفا رو می زنند ولی تا طایفه بازی هست چشم بسته رای می دهند. که ثمره اش همین شد لرستان محروم این خانه از داربست خراب هست هیچ کس نمی تواند کاری انجام بدهد این شعارهای انتخاباتی هم برای گرم کردن تنور هست وقتی هم که رای خودشان. گرفتند و رفتند به مجلس دیگر اون وعده ها و شعارها رو پشت در میذارند و دنبال رتق آمور شخصی و سفارش بستگان و اقوام و پیگیر وام و سرکار بردن خواهرزا برارزا و یا راه اندازی یک شرکت و توسعه و منبع درآمد و دنبال وزیر راه افتادن برای مطالبات خودش و اطرافیان خودش این قصه هر چهار سال یکبار. هر نماینده ی هست که فرستادیم مجلس دیگه تو بمیری من بمیرم این حتما کاری می کند رو باید پشت گوش انداخت
    این چهل سال ما اینا رو فرستادیم مجلس برای ما نقد کنید چه دستاوردی داشتند که الان باز شوی تبلیغات ها شروع شده!

  10. ناشناس

    با بحث طوایفی و تبعاتش موافقم ولی اینکه همچون کاندیدی با این خصوصیت پیدا کنید بسی دشواره و حتی پیدا کنید ورود هم کنه مثل بسیاری از آنان در دام رانت و ….قرار می گیره و این بار هم مطمئن باشید هم تبارهای عزیز رأی رو حرام می کنند از همین حالا جلسات رأی جمع کردن طوایفی شروع شده و همچنان استان لرستان عقب مانده و محروم خواهد ماند ،یکی از نمایندگان تهران که از دوستانه می گفت چرا این همشهری هات هیچ درخواست بودجه نمی کنن می گفت اصفهان و تبریز تا بحث بودجه میشه نمیدونی نماینده هاش چکار می کنن تعریف می کرد این محمودوند فقط از خودش میگه و اینکه ملت لرستان نجیب و غیورن و ……

  11. ناشناس

    درود
    استاد گرامی جناب آقای رباطی با عرض پوزش باید عرض کنم‌ اینکه همه تقصیر نا کار آمدی نمایندگان یازده دوره مجلس را به گردن مردم انداختن ترفندی است که این دوره از تبلیغات مجلس پر رنگ شده است، و مرموزانه سعی در انحراف اذهان عمومی دارند .
    اگر به ترکیب نمایندگان ادوار یازده دوره استان به خصوص خرم آباد و چگنی یک باز نگری اجمالی داشته باشیم نتیجه ارزیابی تغییر خواهد کرد.
    کمترین منتخبین با مکانیسم طایفه ای و آشنا بازی و محلی گرایی روانه مجلس شده اند . متخصصین شناخته و مدیران کار آزموده و افراد شجاع و آگاه به امور کم به مجلس نفرستاده ایم .

    آدرس دقیق نا کار آمدی نمایندگان ادوار به ساختار سیاسی حاکم بر کشور بطور اهم و ساختار حاکم بر مجلس بطور اخص مربوط می شود.
    مکانیسم نظام سیاسی کلان کشور طوری است که نمایندگان را مصادره می کند و اعطای امتیازات خیره کننده و مبالغ نجومی حقوق با عناوین مختلف نماینده را از ماموریت اصلی فارغ کرده و به وکیل الدوله تبدیل می کند.

    تطمیع مالی نمایندگان ترفندی موفق است بطوریکه کمتر نماینده ای توانسته است از آن چشم پوشی کند .

    فراهم کردن فرصت برای نمایندگان مجلس جهت دخالت در امور اجرایی قوه مجریه یک نوع اعطاء امتیاز است که نماینده را از هدف اصلی دور می کند و منافع طلبی بر ذهنیت آنها تسلط پیدا کند .

    ساختار گزینشی و نظارت ادواری دستگاه نظارت بر انتخابات هم یک اهرم قدرتمند در دست نظام است که به راحتی ترمز مجلسیان را می کشد و همواره به آنها گوشزد می کند که مواظب اعمال و رفتار خود باشند وگر نه به راحتی دست از امتیازات مالی چشمگیر قانونی قطع می گردد .

    صاحبان قلم و تریبونهای آزاد در جهت روشنگری باید دقت بیشتری داشته باشند و عادلانه قضاوت کنند از آدرس اشتباه دادن به عموم مردم بپرهیزند چون امروزه بخش قابل توجهی از مردم از روشهای پروپاگاندای انحراف اذهان عمومی آگاهی دارند و موجه نکات حساس می شوند.
    با عرص پوزش
    تهماسب کرمی

  12. ناشناس

    درود
    جز با انتخابات حزبی به معنای واقعی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
    همان افرادی که از تیر و طایفه ی ما نیستند، باز هم تیر و طایفه ی خود را دارند و ناخواسته اولویت‌شان در آن چهار سال کذایی رسیدگی به خواسته های اقوام و نزدیکان خود است
    وقتی احزاب به معنای واقعی در کشور وجود ندارند، پس سطح تصمیمات مجلس نشینان هم از امور کلان به امور خرد افول پیدا می کند
    نماینده ای باید به دنبال استیضاح رییس جمهور بی کفایت باشد، به دنبال آسفالت کوچه ها و تغییر مدیران مدارس می رود…

  13. ناشناس

    سلام برادر خسته نباشیدپیشنهاد خوبی است. اگر….
    ……

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false