×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رشته دکتری پرستاری از مهرماه پذیرش می‌کند

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در رشته دکتری پرستاری از مهرماه پذیرش خواهیم داشت.

به گزارش پژواک لرستان، سیاوش بیرانوند ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از رایزنی‌ها برای راه اندازی رزیدنتی تخصص قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد و گفت: رزیدنت به پزشک عمومی گفته می‌شود که تخصص مربوطه را می‌گیرد.

تلاش برای فراهم کردن بستر راه اندازی رشته رزیدنتی زنان و زایمان

وی با بیان اینکه در حال حاضر رزیدنتی ۴ تخصص اصلی را در دانشگاه داریم اما شدیداً جای دو رشته قلب و عروق و زنان و زایمان خالی بود، تصریح کرد: در حوزه رزیدنتی قلب بیشتر کارها را انجام داده ایم و منتظر مجوز وزارت خانه هستیم.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در رابطه با رزیدنتی زنان و زایمان بستر را در بیمارستان شهید رحیمی فراهم می‌کنیم پس از افتتاح بخش و بعد گسترش بخش در نهایت راه اندازی رشته آموزشی را خواهیم داشت.

در حوزه رزیدنتی قلب بیشتر کارها را انجام داده ایم و منتظر مجوز وزارت خانه هستیم

بیرانوند از راه اندازی دکتری رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد و اظهار داشت: دکتری پرستاری با توجه به اینکه دانشکده پرستاری از سال ۷۰ در خرم آباد راه اندازی شده یک نیاز اصلی بود، کارشناس ارشد در چند رشته داشتیم و در نهایت تفاهم نامه‌ای با دانشگاه اهواز برای راه اندازی دکتری پرستاری امضا شد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت علمی مورد نیاز دکتری پرستاری را در استان داریم و آموزش در بالین در این رشته نیز خوب است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه پذیرش در دکتری پرستاری را با تعداد کمک شروع می‌کنیم، حداکثر ۶ تا ۷ نفر پذیرش برای مهرماه خواهیم داشت، افزود: برای رشته دستیاری قلب با ۳ تا چهار نفر پذیرش آغاز می‌شود اما قول نمی‌دهیم این پذیرش را در مهرماه داشته باشیم.

بیرانوند رشته‌های جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، زنان و قلب را از نیازهای دانشگاه برشمرد و گفت: زیرساخت‌های درمانی در این بخش‌ها را داریم اما از نظر نیروی درمانی فوق تخصص با کمبود مواجه هستیم که برای جذب این نیروها رایزنی با وزارت بهداشت در حال انجام است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false