×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
طایفه گرایی دون شان ماست: علی محمد ملکی صادقی از فرماندهان بازنشسته نیروی انتظامی ایران

این انتخابات تمام می شود ما مردم باید چشم توی چشم هم زندگی کنیم. هزاران سال است در کنار هم هستیم سور و سوگمان یکی است دلیلی ندارد که به خاطر مسائل انتخابات بین خودمان خط کشی کنیم الشتری نورآبادی و حسنوند و کولیوند و یوسفوند کنیم!

من همان گونه که در ستاد جناب دکتر یحیی ابراهیمی عرض کردم خودم گزیده و خلاصه ای از ایلات حسنوند و بالاگریوه و بیرانوند هستم. چطور می توانم طایفه گرا باشم؟
من بیشترین ارتباطات نژادی با طایفه های مختلف دارم اما بر این تفکر زشت طایفه گرایی خط بطلان می کشم. تمام وجودم متعلق به انسان هایی است که در زمین نفس می کشند و به انسان و به بشریت و به ارزش های بشری و به اجتماع انسانی فکر می کنند!

جاهلان بر طبل طایفه گرایی می کوبند، عاقلان باید جاهلان را از خواب غفلت بیدار کنند. داستانی که متاسفانه در سطح استان فراگیر شده و پر و بالش به منطقه سلسله هم رسیده، بحث طایفه گرایی است. این برای ما یک رنج است برای مردم سلسله، درد است که بخواهند تسلیم این تفکر و مصیبت شوم شوند. نگذارید قداست و پاکی ما زیر سوال برود.

بگردید آدم نخبه، تحصیلکرده، باسواد و متخصص پیدا کنید از هر طایفه ای که باشد فرزند سلسله است. فرزند دلفان است. طایفه ها همه تاج سر ما هستند. ننگ است برای ما که بر طبل طایفه گرایی بکوبیم. سلسله یعنی زنجیر یعنی پیوستگی یعنی برادری و خواهری یعنی اتحاد.
خدا می داند از این که دکتر ابراهیمی در حوزه عمران روستایی در این چهارسال برای روستاهای دلفان وقت بیشتری گذاشته است من به شخصه خوشحالم و از ایشان سپاسگزاری می کنم.
چرا بعد از چهار دهه از انقلاب هنوز برادران ما در دلفان مطالباتشان آب شرب و برق و جاده و گاز است و در این چهل سال این مطالبات بحق برآورده نشده است؟
حق این مردم خیلی بالاتر از این خواسته هاست ما همه یک پاره از پیکر ایران بزرگیم.

ماها باهم، هم دینیم، هم فرهنگیم، هم زبانیم، هم آب و خاکیم چه چیزی از هم جدا داریم؟ کرونا که آمد همه بیم زده شدیم. هراسی به جانمان افتاده بود. هراس داشتیم در تشیبع جنازه عزیزانمان هم شرکت کنیم. یادمان که نرفته چه کسی به دادمان رسید؟ این دکتر یحیی ابراهیمی فرزند سلسله و دلفان بود که صدای رسای این منطقه حتی استان شد.
چرا باید فراموش کنیم یا خود را به فراموشی بزنیم و امروز به کمک او نشتابیم !؟/ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    احسنت، درود بر شما جناب سرهنگ عزیز ، واقعیت همین است که فرمایش کردید. مردم لرستان در حال حاضر بزرگترین ضربه را از طایفه گرایی می خورند و هنوز مردم متوجه این نقیصه نشدن ، تنها را نجات مردم فرار از طایفه گرایی و جهانی فکر کردن است. درودت باد

  2. ناشناس

    فعلاً که مردم بینوای نورآباد و الشتر دارند در آتش جهل و خیانت عده‌ای پان‌لکِ بی‌ریشهٔ خائن و جاهل و جاعل میسوزه. اخر و عاقبت تلختری در انتظار این مردمِ بینواست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false