×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عدم اجماع نمایندگان استان دلیل محرومیت لرستان است: مهدی میرزاوند


چند روز پیش خبری در صفحات نشریات مجازی لرستان از دکتر ویسکرمی خواندم با عنوان: استاندار تحرک جدی نکند گزینه بعدی تغییر است!

اساسی ترین دلیل محرومیت استان لرستان و خرم آباد، عدم اجماع نمایندگان مجلس می باشد. در این دو ماه منتخبین مجلس لرستان را رصد می کردم که هر یک با توجه به دورنگاه مدیر گزینی به سرکشی ادارات می رفتند، این در حالی است که علت محرومیت لرستان در عدم اجماع نمایندگان مجلس می باشد. در جریان سیل ۹۸ لرستان، اختلافات فاحش اجماع نمایندگان استان در دیدار با وزیر اردکانی و یکدست و یک رای بودن نمایندگان خوزستان در دیدار با وزیر اردکانی سر رمز سدسازی در خوزستان را عیان کرد که چرا لرستان را سیل می برد و خوزستان را سدهای پرآب، چرا چشمه سارهای زاگرس پانصد هزار هکتار از اراضی خوزستان را مکانیزه می کند و اولین مولفه ی توسعه کشاورزی ” آب” بلای جان زمین های کشاورزی لرستان شده است(سیل). دکتر ویسکرمی عزیز اساسی ترین دلیل محرومیت لرستان در مجلس می باشد آنجا که تعداد کثیری از استان های کشور موفق شده اند به منابع و اعتبارات توسعه دست پیدا کنند، آنجا که طیف گسترده ای از استان های کشور که در دو دهه ی اخیر توانسته اند به رشد اقتصادی پایدار برسند در ذخایر معدنی، سایت های گردشگری، موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی و آب و هوایی حتی شبیه به لرستان نبوده اند، قصه ی قمرود، و چاه های خشکیده ی الیگودرز ، سدهای خوزستان و منع کردن کشاورزان از آب رودخانه های اجدادی را که شنیده اید. لذا محض رضای خدا، توپ و تشر و تلنگرهایتان را به تهران ببرید که سئوال کلیدی فرآوری آینده نامعلوم سرنوشت جوانان بیکار لرستان است که چه عواملی می توانند توضیح دهنده ی شکاف بزرگ موجود میان ظرفیت های غنی اقتصاد لرستان و عملکرد ضعیف آن باشند. جناب آقای دکتر ویسکرمی هنوز فراموش نکرده ایم درد واگذاری های دولت به بخش خصوصی که تک و تیک کارخانجات لرستان را تعدیل و سپس تعطیل کرد، بجای اینکه؛ اگر استاندار تحرک نداشته باشد گزینه بعدی تغییر است! بچسبید به اصل ۴۴ و چهار تا سرمایه گذار به لرستان بیاورید، بخدا ملت از انتخاباتی که فرجامش تغییر و تحولات مدیریتی هست خسته شده اند. تغییراتی که نسخ سریع قانون را در پی دارد. بهبود فضای کسب و کار ملت در صندوق توسعه ملی است نه در تغییر و تحولات مدیریتی که فقط و فقط وقت شما را تلف و عمر ما را هدر می دهد، هدف گذاری توسعه در لرستان نیازمند اجرای یک روند منظم و مشخص برای سیاست گذاری اقتصاد پایدار استان با بهره گیری از حداکثر مشارکت سرمایه گذاران است، دکتر ویسکرمی عزیز شما یک سرمایه گذار قوی یا اینکه اعتباری اختصاصی از صندوق توسعه ی ملی برای لرستان بگیرید و سپس ترکه ای به مدیران بی تحرک وارد کنید.

در متن نامه ی رهبری در واگذاری به بخش خصوصی در بند اول اشاره فرمودند ( دولت و مجلس محترم در این زمینه با یکدیگر همکاری نمایند)، نمایندگان محترم استان لرستان از این فرصت بزرگ برای توسعه ی استان استفاده کنند. سیاست پیاده کردن اصل ۴۴ حرکت در مسیر اقتصاد جهانی است. از سوی دیگر این نکته مکرر مورد تاکید قرار گرفته که ظرفیت های خدادادی و تاریخی اقتصاد لرستان، استعداد فراوانی را برای جذب سرمایه گذار و دستیابی رشد اقتصادی فراتر از امروز استان را دارا می باشد. لذا جا دارد خدمت حضرتعالی و نمایندگان محترم استان لرستان برسانیم که اجرای سیاست واگذاری ها مستلزم تصویب قوانین جدید و بعضا تغییراتی در قوانین موجود است که اجماع نمایندگان استان لرستان می تواند این بار بگونه ای عمل کنند که عامل اصلی شکل دهنده رشد اقتصادی استان باشند.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای شما امیدواریم با اجماع و همفکری با سایر نمایندگان در رفع سایه شوم محرومیت و بالندگی و رشد و توسعه اقتصادی استان کوشا و پیروز باشید.
و من الله توفیق
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false