×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فروش دام عشایر لرستان کاهش یافت



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم، موجب کاهش میزان فروش دام عشایر این استان شده است.

سعید کریمی، مدیرکل امور عشایری لرستان روز چهارشنبه افزود: با ورود ویروس کرونا تالارها و رستوران ها کم‌کار یا تعطیل شدند و برگزاری مراسم عمومی عزا و عروسی در استان کاهش یافت که این امر عامل اصلی کاهش فروش دام عشایر در لرستان بوده است.
وی ادامه داد: ویروس کرونا علاوه بر اینکه بر زندگی مردم تاثیر منفی داشته خسارات فروانی به اقتصاد عشایر استان وارد کرده است و باتوجه به اینکه فروش دام یکی از مهمترین منابع درآمدی این قشر است، در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضا، متضرر شده اند.
وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از عشایر استان به کرونا مبتلا شده اند تصریح کرد: باتوجه به اینکه عشایر کوچرو و کمتر با افراد جامعه در ارتباط هستند، تا حدود زیادی در امان بوده و ابتلای بسیار کمی داشته اند.
کریمی بدون اشاره به تعداد مبتلایان کرونا در جامعه عشایری لرستان اضافه کرد: تیم هایی از دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه پزشک، ماما و پرستار برای معاینه و بررسی وضعیت سلامت ساکنان مناطق عشایری اعزام شدند و با انجام تست کرونا، نسبت به ارائه خدمات دارویی و درمانی لازم برای آنها اقدام کردند.
وی ادامه داد: تعداد محدودی از عشایر لرستان که مبتلا به کرونا شدند، تحت خدمات درمانی و پیگیری های بعدی قرار گرفتند و مواد ضدعفونی کننده نیز به آنان داده شد.
مدیرکل امور عشایری استان لرستان گفت: جامعه عشایری لرستان با یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام، ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تامین و سالانه ۱۲ هزارتن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تومان عسل، ۱۸ تن کشک و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند که ارزش این محصولات ۹۰۰ میلیارد تومان است.
به گفته وی عشایر لرستان ۱۴۸ هزار و ۶۳۸ خانوار با جمعیت ۸۴ هزار نفر هستند و اکنون به دلیل سرمای هوا از ییلاق به قشلاق رفته اند و در جنوب پلدختر، و استان‌های خوزستان و ایلام مستقر هستند.ایرنا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false