×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار به کنشگران دلفان و سلسله: علی گودرزیان ع پایدار

نقش روشنفکران، کنشگران، اهالی اندیشه ی سلسله و دلفان و به ویژه اهالی تاثیر گذار رسانه، در تبیین راه و اثبات حقیقت برای توده های مردم، نقشی تاریخی است.
لرستان از جار و جنجال سیاسی چیزی عایدش نشد، تا ما به دنبال سلحشوری و اصول و اصلاح و بستن تنگه ی هرمز و شاهراه های اینترنتی بودیم، نمایندگان دیگر استان ها، با نگاه “توسعه محور” پنهانکی، اعتبارات کشور را بلعیدند.

می گویند در آغاز انقلاب، یکی از خوانین لرستان به رعایای خود توصیه می کند که: “دی باوه! تا دولت نادونه استخدام بوید!” یعنی ای مردم! حواستان باشد تا دولت، هنوز سر از کار خود درنیاورده، همه استخدام دولت شوید!”

این حکایت، حکایت امروز مردم لرستان و به ویژه حوزه ی انتخابات سلسله و دلفان است که شانس، یاری کرده، نماینده ای فرستاده اند که فوق تخصص قلب و عروق است. یعنی باسواد و کاربلد است. در درازای چهارسال گذشته، با این که دور نخست ایشان بود و دو سال کرونا امان دولت را برید، باز با تمرکز بر روی نگاه توسعه محور و پرهیز از گنده گویی های سیاسی و تاکید بر نقاط مشترکی که با نمایندگان داشته است و بیشتر از همه مقبولیتی که دارد، اقداماتی در سطح استان و این دو منطقه انجام داده است که هرگز از هر جهت با دوره های پیشین قابل قیاس نیست! آیا نباید ما مصلحت اندیشی را کنار بگذاریم آشکارا او را کمک کنیم؟

یک نفر دلسوز و پا به کار و چشم و دل سیر، پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، وکیل مردم منطقه شده است و در این دو منطقه “الحق والانصاف” دارد کار می کند! ما چه کردیم؟ چه کار می کنیم؟ چرا به منافع عموم مردم فکر نمی کنیم!؟

دکتر ابراهیمی هم باید توطئه ی طایفه گراها را خنثی کند! هم جراحت خنجر پهلوی برادرکُش ها را تحمل کند! هم از حیثیت حوزه ی انتخابات این دو منطقه نگهبانی کند! هم منطقه گراها را خلع سلاح کند! هم بگوید: اهای مردم! من برادر همه ی شما هستم! هم طعنه ی برادران غیور را بشنود که: فلانی از طایفه خروج کرده است! ای بابا! به راستی که کار کردن در این مناطق از خود گذشتگی می خواهد.

این درد است! چمراست! کچ است! نهات است! بزرگی می گفت: اگر در خاورمیانه قصد آباد کردن خانه مردم را دارید، باید خانه خود را خراب کنید! دکتر ابراهیمی و همسرشان هر دو پزشک فوق تخصص اند. این نمایندگی برای آنان خیر دنیوی ندارد؛ اما به عشق این منطقه دوباره به میدان آمده تا دین خود را به مردمش ادا کند، این ماییم که باید او را کمک کنیم! این نسل جوان است که باید قدر ایشان را بدانند و امیدوارم به آینده ی خود اهمیت بدهند!

از نخستین دوره مجلس تا مجلس یازدهم بجز دو یا سه دوره، باقی سال ها وکالت مردم دلفان و سلسله در مجلس با “سلام و صلوات” گذشته است. حالا دکتر ابراهیمی نماینده نسل بچه های تحصیلکرده ی جنگ، فوق تخصص قلب و عروق، کنشگر سیاسی دوران دیده، آشنا به زیر و بم امور توسعه ی استان که خوشبختانه عدد و رقم و میلیون و میلیارد و تومان و ریال و دلار و یورو و ارز و … را هم می فهمد و می داند، بینی و بین الله به عنوان فعالترین نماینده لرستان و دومین نماینده مجلس از جهت محل رجوع مردم، معرفی شده است. ما دیگر چی می خواهیم؟ آیا زبانی از این برنده تر، کسی از ایشان تحصیلکرده تر، نماینده ای از ایشان آگاهتر و مطالبه گرتر و شجاعتر در بیان مطالبات مردم، سراغ داریم؟

عقلمان حکم می کند به دکتر ابراهیمی که راه را برای توسعه ی این دو منطقه هموار کرده است، فرصت بدهیم. از اکتشافات معدن در این دو منطقه، تا هموار کردن زیر ساخت های توسعه در شهرک های صنعتی هر دو شهرستان، تا تجهیز بیمارستان ها با بهترین تجهیزات موجود در کشور، تا طرح مطالعات تاسیس پتروشیمی در دلفان، تا احداث کارخانه نساجی در دلفان و استیل کرد در سلسله با ظرفیت ۲۰۰۰ شغل، تا راه سازی و گاز کشی و برق رسانی و لوله کشی آب شرب برای روستاهای دور افتاده ی دلفان آن هم در دولتی که چیزی در بساطش نبود، کار کمی نیست!
اهالی اندیشه و به ویژه دوستان و همکاران رسانه ای مواظب باشند! تاریخ موضع گیری های آنان را ثبت می کند. از برخی ها انتظار می رود؛ اما از اهالی رسانه بیشتر انتظار می رود که افکار عمومی را به سمتی هدایت کنند که خیر عمومی در آن باشد!

امروز، خیرخواهان هر دو منطقه، دکتر یحیی را حمایت می کنند. آدم هایی که از سیاست گذشته و به کارآمدی فکر می کنند. دکتر، محل اجماع همه ی سلیقه های سیاسی است. 
کاری که ابراهیمی کرد، احزاب نکرد، ایشان توانست مرزهای سیاسی و جغرافیایی و ایلیاتی را از میان بردارد. صدای او در لرستان فرکانس بالایی دارد. مصاحبه ی او در تریبون های کشور منتشر می شود. مردم به درستی او را “پزشک بدون مرز” و “صدای زاگرس” می نامند. دکتر یحیی را صدا بزنید!/ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false