×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پول پاشی در توزیع تسهیلات اشتغالزایی

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: شاخص‌های اقتصادی و تعداد بیکاران لرستان نشان می‌دهد که توزیع تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بهینه نبوده و تنها پول‌پاشی و تقسیم پول صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، حسین سلاح ورزی شامگاه  پنجشنبه در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان آمار خوبی را از جذب تسهیلات اشتغال ارائه دادند، اظهار کرد: اما آنچه ما در حساب‌های اقتصادی و شاخص‌ها می‌بینیم، حتی در آمار بیمه شدگان و حتی در تعداد بیکاران ثبت نام شده در مجموعه وزارت کار می‌بینیم، با آمار ارائه شده تطابق ندارد، آیا استفاده از منابع بهینه بوده است یا خیر؟

وی با بیان اینکه باید قدری در استفاده از منابع دقت شود و حساسیت داشته باشیم که آیا اشتغال ایجاد شده است؟ سهم تولید استان چقدر افزایش یافته را بررسی کنیم، تصریح کرد: آیا فقط ارائه تسهیلات، پول پاشی و  تقسیم پول است و تأثیری روی اقتصاد استان نداشته است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی لرستان بیش از سه تا چهار هزار متقاضی را توان جذب دارد، اینکه در طرح کارورزی فقط رقم اندکی جذب شده نشان می‌دهد این حوزه نیاز به کار بیشتر دارد، افزود: در رابطه با تأمین منابع مالی برای بحث‌های اشتغال روستایی باید بازنگری شود و در مورد طرح کارورزی سهمیه و هدف گذاری عملیاتی داشته باشیم.

سلاح ورزی با اشاره به اینکه در حوزه سنگبری های استان  مزیت‌های قابل توجهی به ویژه در شرق استان داریم، گفت: منبع قابل توجهی از اعتبارات به این سنگبری ها تخصیص یابد و تقویت شوند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی مزیت اصلی استان است و علی رغم همه زحمات هنوز ندیده‌ایم زنجیره ارزش گیاهان دارویی در لرستان تحرکی داشته باشد، تصریح کرد: گردشگری دیگر مزیت اصلی استان است اما با ضعف تأسیسات گردشگری مواجه هستیم، هنوز تعداد قابل توجهی واحد بوم گردی نتوانسته‌ایم ایجاد کنیم و ظرفیت گردشگری در حوزه پویایی اقتصاد و اشتغال بهره ببریم.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false