×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گزارش وزارت خارجه به مجلس؛ با احیای برجام کدام تحریم ها لغو خواهند شد



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/  بیست و دومین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه درباره برجام و آخرین وضعیت مذاکرات جاری حاوی این مطلب بود که با احیای برجام کدام تحریم ها لغو خواهند شد.

مهمترین تحریم هایی که با احیای برجام لغو می شود

*بر اساس چهارچوبی که تاکنون در مذاکرات وین به دست آمده است ،در صورت حصول توافق و بازگشت آمریکا به برجام، کلیه تحریم هایی که وفق برجام رفع شده بودند، مجدداً رفع خواهند شد .
 
*علاوه بر این، کلیه تحریم های ترامپ که در صورت استمرار عضویت آمریکا در برجام، نمیتوانستند وضع شوند (ولو به بهانه های دیگر) نیز رفع خواهند شد. بر این اساس، طرف مقابل عنوان می دارد که در نتیجه بازگشت به برجام، تمامی تحریم های ذکر شده در برجام (به شمول بخشی، موضوعی یا شخصی) و نیز کلیه تحریم های وضع شده بعدی که مانع انتفاع ایران از آثار لغو تحریم های برجامی میشوند رفع خواهند شد.
 
*تمامی تحریم های موضوعی علیه اقتصاد ایران شامل تحریم های قبل از برجام (مالی و بانکی، بیمه، انرژی و پتروشیمی، کشتی رانی، کشتی سازی و بخش بنادر، طلا و فلزات گرانبها، نرم افزار، صنعت خودرو، فروش هواپیما و خدمات مربوطه، و واردات فرش و مواد غذایی از ایران)؛ و تحریم های بعد از برجام، زمان ترامپ (صنایع فلزات ایران، صنایع معدنی، عم ران، صنایع نساجی، تولید) رفع خواهند شد.
 
آمریکا همچنین در صورت توافق کامل فرمان های اجرایی زیر را لغو میکند:
▫️مربوط به قبل از برجام:•

فرمان اجرایی ۱۳۷۵۴ ،•فرمان اجرایی ۱۳۵۹۰ ،•فرمان اجرایی ۱۳۶۲۲ ،•فرمان اجرایی ۱۳۶۴۵ ،•فرمان اجرایی ۱۳۶۲۸ .

▫️مربوط به زمان ترامپ: 

بخشی از فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶،•فرمان اجرایی ۱۳۷۸۱(تحریم صنایع فلزات ایران)،•فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲(تحریم صنایع معدنی، عمران، نساجی و تولید)،•فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶(تحریم علیه دفتر مقام معظم رهبری و مجموعه های وابسته) ،همچنین شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان به اصطلاح «سازمان تروریستی خارجی »ابطال خواهد شد
 
*آمریکا حاضر به رفع بخشی از تحریمهای خود، شامل «تحریمهای اولیه» که افراد و نهادهای آمریکایی را از مبادلات اقتصادی با ایران منع میکند و از سالهای آغازین انقلاب اسلامی برقرار و به تدریج انباشته شده است، و نیز فهرستی از افراد و نهادهای ایرانی که به بهانه های غیرهسته ای وضع شدهاند (مثل به اصطلاح تروریسم، موشکی، حقوق بشر … و)نمیباشد و جمهوری اسلامی ایران نیز اساساً هیچگاه در مورد این موضوعات مذاکره نکرده و نمیکند.اعتماد/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false