×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس از فردا

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/نمایندگان مجلس از روز شنبه ۳۰ مردادجلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهند داشت

براساس ماده ۲۰۴ آئین نامه داخلی مجلس در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا رئیس‌جمهور به مدت ۲.۵ ساعت فرصت خواهد داشت که در صورت ضرورت در صحن علنی مجلس حضور یافته و به دفاع از برنامه‌های دولت و وزرای پیشنهادی بپردازد.
در ادامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف، درخصوص کلیات برنامه به ارائه دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. 
سپس بررسی صلاحیت و برنامه‌های هر یک از وزرای پیشنهادی براساس حروف الفبا و با ارائه گزارش کمیسیون مربوطه هر وزیر آغاز خواهد شد.
پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت خواهند داشت به ارائه دیدگاه‌های خود درخصوص وزیر پیشنهادی مربوطه بپردازند و وزیر پیشنهادی نیز ۳۰ دقیقه می‌تواند از برنامه‌های خود دفاع کند.
پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ روز به طول بیانجامد، رأی‌گیری کلی برای وزرای پیشنهادی در صحن علنی انجام می‌شود.
در همین حال، بر اساس اعلام هیئت رئیسه مجلس و براساس دستور کار قوه مقننه، نمایندگان از ساعت ۸ صبح روز شنبه(۳۰ مردادماه) جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهند داشت و در ابتدای بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون‌های تخصصی درباره وزرا قرائت خواهد شد.  لازم به ذکر کمسیون‌های تخصصی مجلس در هفته گذشته ۲۷۰ جلسه با ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم برگزار کردند.
بر اساس این گزارش، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش این کمیسیون درباره بررسی صلاحیت حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کابینه سیزدهم را به عنوان نخستین گزارش در صحن علنی قرائت خواهد کرد و  به این ترتیب روند بررسی صلاحیت وزرا آغاز خواهد شد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false