×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آقای شهردار آیین نکوداشت شهر خرم آباد را سیل نبرد!


مریم کرمی

پیشینه تاریخی شهر خرم آباد و طبیعت زیبای آن به همراه موقعیت جغرافیایی ممتاز و دسترسی به شاه راه های کلیدی شرایطی ممتاز برای تبدیل این شهر خرم به پایتخت ژئوتوریسم کشور فراهم نموده و این پتانسیل بی نظیر در صورتی به فعلیت می رسد که سیستم مدیریتی علمی و عقلانی، توانایی بهره برداری حداکثری از این توانمندی ها را داشته باشد .

سرزمین مفرغ و بلوط، شهر هزار چشمه، میراث دار تاریخ طبیعی چند میلیون ساله و تمدن چندین هزار ساله است والبته این ظرفیت بی نظیر می تواند موقعیتی جهت سرمایه گذاری در صنعت توریسم تاریخی و طبیعی فراهم آورد وفرصتی برای اشتغال زایی و توسعه یافتگی شهر باشد و اما تحقق این هدف مستلزم معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و آثار تاریخی می باشد و یکی از بهترین راه های شناسایی جاذبه های این شهر اجرای جشنواره ها و مراسم نکو داشت است، چرا که به کمک وسایل ارتباطی چند رسانه ای در دنیای دیجیتال هرنوع مراسم جذابی در کسری از ثانیه مرزهای زمان ومکان را در می نوردد ودر ذهن ها نفوذ می کند .

بر پایی مراسم نکو داشت می تواند به کلکسیونی ارزشمند جهت معرفی هنر، موسیقی، صنایع دستی، آیین ها و ارزش های این دیار تبدیل شود و بدیهی است اجرای این برنامه در اردیبهشت، ماه بهشتی خرم آباد و در جنب قلعه فلک الافلاک نگین باستانی این شهر، بر گیرایی و جذابیت این مراسم می افزاید و رسانه ای شدن خبر آن بر وجهه تاریخی، باستانی و فرهنگی شهر می افزاید و بدیهی است نتیجه آن معرفی ظرفیت های بی نظیر شهر و رونق صنعت توریسم و رشد و توسعه اقتصاد استان است.

اگر چه سیل اخیر صورت شهر را خراشیده است، اما حذف مراسم نکوداشت خرم آباد به بهانه سیل نیز روح شهر را می آزارد و ماجرای سیل نباید بهانه و دستاویزی باشد برای به فراموشی سپردن مراسم نکوداشت شهر خرم آباد. لذا بیم آن می رود مراسم نکوداشت شهر در کنار جشن گلونی به خاک سپرده شود.

جسم و روح زخمی سرزمین باستانی لرستان ناشی از سیل اخیر نیاز به التیام دارد و جوانان جویای کار لرستان در انتظار شغل و ظرفیت عظیم این سرزمین صنعت توریسم است و عقل و منطق و انصاف می طلبد این فرصت مغتنم از شهر زخم خورده از سیل وفقر وسو مدیریت گرفته نشود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false