×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اعلام زمان آغاز تبلیغات کاندیداها

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: مسیر ابلاغ نتایج تایید و رد صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس، فرمانداری‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان لرستان، دکتر محمود ثمینی با بیان اینکه اخبار تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس در فضای مجازی رسمیت ندارد، اظهار کرد: مسیر ابلاغ این نتایج به داوطلبان از طریق فرمانداری مراکز حوزه های انتخابیه است که از طریق هیات نظارت استان به آنها اعلام می شود.

 وی ادامه داد: مهلت قانونی طبق تقویم زمان‌بندی انتخابات شنبه ۲۱ دی ماه تا ساعت ۲۴ بوده که هنوز به دلیل دریافت نکردن اطلاعات لازم از مرکز، لیست مورد نظر اعلام نشده است.

 رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به سیر مراحل زمانبندی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان گفت: کسانی که صلاحیت آنان مورد تأیید هیات اجرایی قرار نگرفته حق دارند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را مستدلاً به هیأت نظارت استان اعلام کنند.

وی افزود: پس از آن گزارش‌ها و شکایات واصله ظرف مدت ۲۰ روز پس از پایان مهلت دریافت شکایت در جلسه هیئت نظارت استان رسیدگی و نتیجه صورتجلسه می‌شود.

دکتر ثمینی ادامه داد: چنانچه نظر هیات اجرایی مبنی بر رد صلاحیت داوطلب مورد تایید هیات نظارت استان نیز باشد، هیات نظارت مذکور موظف است در این خصوص، نظر هیات مرکزی نظارت را نیز کسب کند. هیات نظارت استان در مورد صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیات مرکزی نظارت اعلام می کند، که در نهایت به فرمانداری حوزه انتخابیه اعلام می‌شود.

 وی افزود: داوطلبان رد صلاحیت توسط هیات نظارت می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند که در نهایت شورای نگهبان پس از مدت ۲۰ روز با اظهار نظر هیات مرکزی نظارت نظر قطعی خود را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

 رییس ستاد انتخابات استان افزود: در صورت اعتراض داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده‌اند لیکن شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان داده سه روز مهلت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند که در این مرحله شورای نگهبان ۷ روز فرصت دارد نتیجه این مرحله را اعتراضات را اعلام کند.
 
 معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: نتایج نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ بهمن مشخص خواهد شد که فرمانداری‌های حوزه انتخابی تا ۲۳ بهمن نسبت به انتشار اسامی داوطلبان اقدام خواهند کرد.

 وی افزود: فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات از ۸ صبح ۲۴ بهمن آغاز و تا ۸ صبح یکم اسفند ادامه خواهد یافت.

گفتنی است که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۸ صبح دوم اسفند ماه آغاز می‌شود.

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false