×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اقدام عجیب شهرداری خرم‌آباد

؛
به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد در حالی که ۸ ماه حقوق معوق دارند و با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اکنون از کار بیکار شده‌اند.

گویا مشکلات کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد به این آسانی تمام نمی‌شود، این روزها علاوه بر حقوقی که ماه‌هاست معوق مانده مشکل بیکاری و از کار بیکار شدن نیز به آن اضافه شده است.
در این اوضاع اقتصادی در استانی که همواره رکورددار بیکاری است، کارگرانی که ۸ ماه معوق دارند اکنون نگران از دست دادن کار خود هستند و زن و بچه‌هایی که ماه‌ها در انتظار حقوق سرپرست خانواده بودند اکنون دلواپس بیکار شدن آنها و آینده‌ای مبهم هستند.
کارگران شهرداری خرم‌آباد در تماس‌های مکرر با خبرگزاری تسنیم خواستار رفع مشکلشان شدند آنها مطرح کردند که شهرداری می‌خواهد بخش فضای سبز را به اداره زندانها و کار فضای سبز را به افراد زندانی واگذار کند که این یعنی تعطیلی کارگرهایی که عمری در این بخش زحمت کشیده‌اند.
در گزارش‌های مختلفی از جمله «سفره کارگران شهرداری خرم‌آباد خالی‌تر از همیشه؛ کارگران به ۱۱ ماه حقوق معوق اعتراض کردند»،«کارگرانی که ۷ ماهه حقوق نگرفته‌اند؛ پاس‌کاری کارگران بین شهرداری خرم‌آباد و پیمانکار + فیلم»،«گزارش| سفره خالی کارگران در “شهر گرانی‌ها”؛ حقوق کارگران شهرداری خرم‌آباد ۶ ماه معوق ماند» به مشکلات این کارگران پرداخته است.
زندانیان جایگزین کارگران می‌شوند 
یکی از کارگرهای فضای سبز منطقه ۳ شهرداری خرم‌آباد اظهارداشت: اخیرا شهرداری برای کار بخش فضای سبز منطقه ۳ را به سازمان زندانها تحویل داده و بناست همه کارگرهایی که در این بخش کارمی‌کردند اخراج و افراد زندانی جایگزین آنها شود.
وی افزود: روز گذشته به خاطر این مشکل مقابل استانداری لرستان تحصن داشتیم تا شاید مسئولان مانع از این کار شوند و مشکل حل و فصل شود.
این کارگر شهرداری عنوان کرد: هرچند حقوق به موقعی دریافت نمی‌کنیم و اکنون نیز ۸ ماه حقوق معوق داریم اما در این اوضاع اقتصادی و بیکاری در جامعه ما نمی‌خواهیم همین کار را از دست بدهیم از طرفی خدا را خوش نمی آید که کارگری که ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه دارد به راحتی اخراج و از کار بیکار شود.
یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد در این رابطه گفت: روز گذشته اداره زندان‌ها فضای سبز را تحویل گرفت و کارگرها اخراج شدند و مطرح کردند که تنها سرکارگرهای بازنشسته را برای کار نگه می‌داریم که با این حساب در این مجموعه این وضعیت تنها شامل حال دو نفر می‌شود و مابقی باید اخراج شوند.
اخراج و بیکاری ۱۴۰کارگر
وی تصریح کرد: هم اکنون در این بخش ۱۴۰ نفر مشغول کار است اما در فصل گرم و تابستان این نیروها به حدود ۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.
این کارگر شهرداری اظهارداشت: روز گذشته مقابل استانداری تجمع داشتیم و در نهایت مسئولان قول رسیدگی به موضوع را دادند اما باید گفت مسئولان وعده زیاد می‌دهند و به حرفشان عمل نمی‌کنند.
وی به مشکلات مالی و معیشتی کارگران اشاره کرد و افزود: در این اوضاع اقتصادی ۸ ماه حقوق طلب داریم و یک ریال از آن را پرداخت نکرده‌اند حال به جای اینکه مشکلاتمان را برطرف کنند می‌خواهند از کار هم بیکارمان کنند.
این کارگر فضای سبز عنوان کرد: ما مشکلی با کار کردن افراد زندانی نداریم فقط انصاف نیست در این اوضاع کارگرهای با سابقه قبل اخراج شوند و تنها نیروهای زندان به کارگیری شوند.
عملکرد ضعیف پیمانکاران
رستم کوشکی رئیس شورای شهر خرم‌آباد نیز در رابطه با مشکلات این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد عنوان کرد: در این زمینه پیگیری‌های زیادی داشته‌ام و مخالفت خود را به شهرداری اعلام کردم که اعتراض داشتند عملکرد پیمانکاران ضعیف است و کارگر کمی به کارگیری می‌کنند.
وی افزود: اکنون شهرداری در حال برگزاری جلسات مذایده و مناقصه است تا پیمانکارهای جدیدی جایگزین پیمانکارهای قبلی کند و به نوعی در بحث فضای سبز دیگر نمی‎خواهند با پیمانکارهای قبلی همکاری داشته باشند به همین دلیل جلساتی برگزار شد و با اداره زندانها ارتباط گرفتند که گفتند شرکت می‌کنیم.
رئیس شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: اولا نیروهای زندانی اگر مشغول این کار شوند تخصص کافی ندارند دوم اینکه اگر نیروهای زندان به کارگیری شوند کارگرهای قبلی که جوانان هستند بیکار می‌شوند.
بیکاری جوانان درصورت آمدن نیروهای زندانی
وی تصریح کرد: مسئولان شهرداری مطرح کردند تعداد نیروهای جوان کم است و بسیاری از این کارگران بازنشسته است که حقوق خودشان را دارند تعداد کمی نیز باقی می مانند که جذب می‌شوند.
کوشکی گفت: با توجه به اینکه این اتفاق سبب نگرانی و ناراحتی شده است چندین مرحله موضوع را پیگیری کردم تا حل و فصل شود اخیرا نیز با شهرداری  هماهنگ کردیم که اداره زندان‌ها انصراف دهد یا نهایتا اداره زندانها کارگرها را به کارگیری کند.
وی اظهارداشت: هدف از به کارگیری نیروهای زندانی نیز این بود که این کار به شکلی به رفع ناراحتی و دوری از خانواده به زندانیان کمک می‌کند و هم اینکه کاری صورت گیرد و هم مشغول یک کار شایسته می‌شوند و با مبلغ کمی حقوق مشکل حل می‌شود.
رئیس شورای شهر خرم‌آباد افزود: بنده همچنان تاکید دارم که کارگرها نباید بیکار شوند که گفتند نگران نباشید اداره زندانها انصراف داده است.
در این آشفته بازار گرانی که بسیاری از خانواده‌ها برای معیشت و گذاران زندگی خود دغدغه و مشکل دارد اینکه کارگری  کار خود را به کلی از دست بدهد دور از انصاف است و امیدواریم مسئولان مربوطه باری از روی دوش کارگران مذکور بردارند نه اینکه ترس و نگرانی دیگری را به خانواده این کارگران اضافه کنند.Mr/تسنیم

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false