×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
انتقال تیپ ۲۸۴ نای کش چگنی به ایلام، ظلمی دیگر در حق مردم لرستان


پادگان ۰۷ خرم ٱباد را به کازرون استان فارس منتقل کردند و زمین پادگان را که در بهترین موقعیت شهر باستانی و گردشگری خرم آباد قرار دارد، به جای بخشش به مردم و ایجاد فضای گردشگری می خواهند به ساخت و ساز مسکونی و تجاری تبدیل کنند!

پتروشیمی لرستان را به شازند اراک بخشیدند و حال می خواهند پادگان تیپ ۲۸۴ ارتش در سراب نای کش شهرستان چگنی را به ایلام منتقل کنند! مکانی که در اوایل دهه ۷۰ شعبه ۲ کشت و صنعت و دامپروری لرستان در سراب نای کش بود و با تدبیری غلط و اشتباه از کشت و صنعت لرستان در تیرگران چگنی جدا و به ارتش واگذار و به جای دامپروری و تولید به سربازخانه تبدیل کردند و فرمانده نالایق آن زمانِ تیپ نای کش با اقدامی نابخردانه، بزرگترین تاکستان لرستان و غرب کشور که داخل پادگان قرار داشت را با بلدوزر تخریب و از بین برد و به زمینی بدون استفاده تبدیل نمود و از طرفی منابع طبیعی لرستان با زد و بند، زمین کشاورزی تعدادی از اهالی نای کش در ضلع شرقی دامپروری (مجتمع گوشت) را بدون رضایت مالکین و بدون داشتن درخت و…، منابع طبیعی و ملی اعلام نمودند و به ارتش واگذار کردند تا ارتش تا جاده میرزاوند کی به محدوده پادگان بیفزاید و سپس با تخریب درختان بلوط حوالی جاده میرزاوند را به کاشت یونجه اختصاص دهد!

علی ایحال پس از این تصمیمات اشتباه خوشحال بودیم که وجود این پادگان همانند پادگان عجب شیر و… باعث رونق اقتصادی و شهرت بیشتر سراب باستانی و گردشکری نای کش و چگنی می گردد. ولی متاسفانه چندین سال است، مسئولین ارتش تصویب نموده اند تیپ ۲۸۴ نای کش به ایلام اختصاص یابد! تا ایلام هم دارای تیپ ارتش گردد! اما به دلیل نبود زمین مناسب برای ایجاد پادگان به ایلام، فعلا انتقال به صورت عملی صورت نگرفته است.

اینک از فرماندهان و مسئولان ارشد محترم ارتش، استاندار لرستان، نمایندگان کنونی مجلس و کاندیداهای مجلس خواستاریم صدای مظلومیت ارتشیان لرستان باشید و نگذارید خیانت انتقال ۰۷ در نای کش تکرار شود. چرا از اصفهان، کرمانشاه، خوزستان و… یگانی به ایلام اختصاص نمی دهند؟ و لرستان چاله نرمه شده است!

آیا ارتش تعهد می دهد زمین کنونی پادگان ۲۸۴ نای کش را که رایگان تصاحب نموده، برای ایجاد شهرک صنعتی در چگنی به صورت رایگان واگذار نماید؟/ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    ممنون از دغدغه شما استاد عزیز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false