×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ایران همه فلاکت زده است و لرستان هم قطعه ای از این پازل است: علی گودرزیان ع پایدار


برخی انگار واژه فلاکت را کشف کرده اند! دل و دماغ دفاع از دولتی که خود از مجاهدان جمعه ی آن بودم و در آن به محرومیت سیاسی- اجتماعی رسیدم ندارم! اما گاهی سکوت، پراز ناگفتنی ها نیست! شکر خدا چیزی هم از دولت دکتر روحانی جز خسارت مالی نه به ما چسبید و نه ماسید به همین جهت زبانمان درازاست.

چندروز پیش شاخص سلامت کشور به تفکیک استان ها در ایران منتشر شد بر اساس این آمار، استان های لرستان، چهارمحال، کردستان و کرمانشاه دارای بیشترین رشد شاخص فلاکت اند، یعنی هم نرخ بیکاری و هم نرخ تورمشان از سایر استان های کشور بالاتر است.

از نوشته ها و سخنان طرفداران دولت مهرورزی چنین برمی آید که می خواهند به بهانه ی بالارفتن درصد شاخص فلاکت کشور در سال جاری بر دولت دکتر روحانی بتازند و ویرانگری های «دولت مهرورزی» را لاپوشانی کنند.

سال ۸۴، سال پایان دولت اصلاحات و ‌آغاز دولت مهرورزی، کشورایران دارای کمترین درصد شاخص فلاکت بود، در دولت مهرورزی با آن همه درآمد افسانه ای حاصل از فروش نفت بشکه ای یکصد و چهل دلار، کشور ایران درسال های ۸۶، ۸۷ ، ۹۰، ۹۱، ۹۲، بیشترین درصد شاخص‌های فلاکت خود و همچنین بیشترین سال های متمادی فلاکت بار را در تاریخ انقلاب از سال ۶۹ به بعد تجربه کرد، به شکلی که بعد از دولت هاشمی هرگز چنین شاخصی را تجربه نکرده بود.

از سال ۹۲ که دولت تحویل دکتر روحانی گردید با سیاست‌های انقباضی دولت، سال های ۹۳، ۹۴، ۹۵ ،۹۶، هرسال درصد شاخص فلاکت ایران به پایین تر از سال پیش می رسید به شکلی که سال ۹۵ پایین‌ترین درصد شاخص فلاکت درطول تاریخ انقلاب را تجربه کردیم.

تنها در سال ۹۷ و ۹۸ است که شاخص فلاکت در دولت روحانی بالا گرفته است آن هم همه می دانند حتی کاسبان تحریم می دانند که دولت در این گیرو‌دار نه کاره ای بوده و نه به اجتهاد خود عمل کرده است!
درحقیقت در این دوسال اخیر، به دلیل تحریم های ناجوانمردانه ی آمریکا و تنگناهای بسیار شدید، مردم در مضیقه و تنگنا قرارگرفتند، البته سوای عروسی و جشن کاسبان تحریم و کشور ایران حاکمیتی اداره شده و می شود.

آنان که در بوق و کرنا می دمند و دولت روحانی را دولتی ناکارآمدتر از دولت مهرورزی معرفی می کنند بدانند و اصلا همه ی ملت هم بدانند که: دولت روحانی شاید در تراز ملت ایران، دولتی ناتوان و پیرسالار توصیف شود اما در مقایسه با دولت بی انضباط و بی نرخ و نسق دکتراحمدی نژاد به راستی که دولت دکترحسن روحانی دولتی با حجب و حیا، دولتی آبرومند، دولتی با ملاحظات ملی، دولتی بی‌پناه و دولتی صلح طلب بود که خود را فدای نظام و مصلحت های جمهوری اسلامی کرد و درچهارچوب نظام آبروداری کرد.

برخی فکر می‌کنند شاخص فلاکت خاص دولت روحانی است. چنان می نویسند انگار واژه جدیدی کشف کرده اند چنان از شاخص فلاکت و معانی آن‌ می‌گویند انگار نمی‌دانند ایران در سال ۷۳ و ۷۴ (دولت سازندگی) بالاترین درصد شاخص فلاکت را تجزبه کرده است و در سال‌های ۸۶، ۸۷، ۹۰، ۹۱، ۹۲، در دولت دکتراحمدی نژاد بیشترین سال های متمادی دارای درصد بالای شاخص فلاکت بوده است.

بر اساس این آمارها اکثر استان‌های کشور در این سال ها دارای شاخص فلاکت بوده اند و لرستان هم یک قطعه از این پازل بوده و هست!
چرا کسانی که دولت روحانی را امروز به توپ می بندند وقتی که سال ۹۳شاخص فلاکت ایران از چهل و پنج و یک به بیست و شش و دو سقوط کرد چیزی نمی‌گویند؟

امروز درصد شاخص فلاکت چهار استان کشور، لرستان و کردستان و چهارمحال و کرمانشاه بین ۴۵ تا۵۰ درصد و ۲۲ استان دیگر دارای شاخص فلاکتی بین ۴۰تا۴۵درصد و تنها پنج استان کشور شاخص فلاکتشان بین ۳۵تا۴۰درصد است به نوعی همه ی استان های کشور با نوسان ۱۵ درصدی فلاکت زده هستند!

روشنی کار آنجاست که چهار استان فلاکت زده هر چهار از استان های زاگرس نشین هستند که یا گرفتار زلزله و یا درگیر سیل و دیگربلایای طبیعی شده اند.
سال ۹۸ سیلی بنیان سوز همه ی لرستان را فراگرفت، درصد زیادی از کشاورزی لرستان نابود شد، جمعیت زیادکشاورزان خود به خانواده هایی فلاکت زده تبدیل شدند، مردم ایران ۶ماه از سال درگیر سیل لرستان بودند و بسیاری از مسایل دیگر که مجال بحثشان نیست…!

استاندار لرستان انسانی شریف است که برادروار درکنار مردم ماند و دلسوزی و تعهد خود را ثابت کرد. اما نقش برخی از مدیران ضعیف ایشان را در به وجود آمدن این وضعیت کتمان نمی کنیم!
همیشه ما از مدیرانی که دستگاهشان با نان و جیب مردم مرتبط بوده، انتقاد کرده ایم اگرچه نمایندگان وقت مصلحت خودرا بر مصلحت مردم ترجیح دادند و اجازه تبدیل به احسن مدیران را ندادند…!
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false