×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بحران سیل در لرستان از سقف توان استان خارج است

به گزارش پژواک لرستان، سیدموسی خادمی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان کوهدشت اظهار کرد: این منطقه در حوادث اخیر با دو نوع مسئله مواجه بود.

وی با بیان اینکه در وجه اول این شهرستان مانند دیگر مناطق استان درگیر سیل بود و خسارات زیادی به آن وارد شد، ادامه داد: تعدادی از منازل، اراضی کشاورزی و باغات در این حادثه خسارت دیدند و مردم دچار مشکل شدند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه طی این مدت بیشتر درگیر شهرستان پلدختر بودیم و فرصت نشد از کوهدشت بازدید داشته باشیم، اضافه کرد: امروز به همراه نماینده مردم در مجلس و امام جمعه این شهرستان از مناطق کوهنانی و طرهان بازدید کردیم و به طور قطع مسائل مربوط به سیل را پیگیری خواهیم کرد.

خادمی با بیان اینکه کمک‌هایی که باید به مردم شود پیگیری خواهد شد، افزود: ارزیابی خسارات منازل و اراضی کشاورزی انجام شده و برآورد صدمات وارده به زیرساخت‌ها نیز در حال پیگیری است که امیدواریم دولت در این حوزه نیز برای جبران بتواند منابع لازم را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خاصی که کوهدشت با آن درگیر بوده روستاهای اطراف سد سیمره است که به دلیل افزایش تراز آب گاهاً تا ۵۰ درصد آنها به زیر آب رفته‌اند.

استاندار لرستان بیان کرد: هم‌اکنون افرادی که خانه‌شان به زیر آب رفته دچار مشکل شده‌اند و عمدتاً در چادر زندگی می‌کنند که شبکه آب و برق و راه دسترسی‌شان قطع شده است.

خادمی با یادآوری اینکه این افراد مشکلات زیادی دارند که در بازدید امروز سعی خواهیم کرد هر چه سریع‌تر آنها را برطرف کنیم، ادامه داد: اولین و اساسی‌ترین مسئله این است که طبق قول وزیر نیرو و پیگیری‌های به عمل آمده خسارات وارده به این مردم را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه این خسارات برآورد شده و هر چه سریع‌تر پرداخت‌ها آغاز می‌شوند، اضافه کرد: جبران خسارت منازل تنها موضوع و هدف ما نیست چراکه این افراد قشر مولدی هستند که باید محل زیست مناسبی برایشان تأمین کنیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه جاده دسترسی این افراد باید تأمین شود، افزود: همچنین موضوع بهداشت و درمان و آموزش آنان نیز باید حل شود.

خادمی عنوان کرد: باید از طریق نفع عمومی که توسط سد برای کشور و مناطق پایین‌دست ایجاد شده ضررهای به وجود آمده مردم جبران شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که با وزارت نیرو و سایر نهادها مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم قول‌هایی گرفته شده و در استان نیز به صورت جدی پیگیریم تا حقوق مردم را بگیریم و زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم نیز باید توجه کنند که در ابتدا نیاز به تأمین زمین مناسب برای استقرار است، افزود: ممکن است اقدامات زیرساختی اصلی مقداری زمان‌بر باشد، اما اول باید بحث اسکان موقت را حل کنیم.

خادمی اظهار کرد: طی هفته آینده جلسه‌ای در وزارت نیرو خواهیم داشت تا تصمیمات لازم برای اسکان موقت گرفته شود.

وی با بیان اینکه بحرانی که در لرستان به وجود آمد از سقف توان استان خارج است، ادامه داد: برای همین وظایف تقسیم‌بندی و معین‌هایی تعیین شد که خوشبختانه تا به حال به خوبی عمل کرده‌اند.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false