×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
برخورد قضایی با متخلفان انشعابات غیر قانونی و غیر مجاز آب شرب دهستان رباط نمکی مطالبه مردم منطقه: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان


چندین سال است که مردم رباط نمکی با بحران بی آبی دست و پنجه نرم می کنند، جای آب شرب با حق آبه کشاورزی عوض شده است!!! انگار نه دولتی وجود دارد و نه دادستانی به عنوان مدعی العموم در بین مردم حضور دارد؟!

وضعیتی که برای آب شرب رباط نمکی به عنوان مرکز دهستان رباط و یکی از مراکز پر جمعیت در بین دهستان‌های لرستان وجود دارد، حتی در سیستمهای آنارشیستی هم کمتر دیده می شود.

دهستان رباط نمکی که از رژیم گذشته تا کنون بیش از ۶۰ سال است از آب شرب بهداشتی و لوله کشی بهره مند بوده است، هم اکنون به روزی افتاده که باید دولت با تانکر آب آن را تامین نماید و آب شرب آن صرف کشاورزی و آبیاری باغات و صیفی جات کشاورزان روستاهای بالا دستی می گردد؟!

در این ماجرا کسی نیست به این مردم تشنه و بی دفاع بگوید؛ دادستان محترم مر کز استان چرا به این موضوع ورود پیدا نمی کند؟! شرکت آب و فاضلاب استان چه نقشی در تامین آب شرب مردم دارد؟! سازمان جهاد کشاورزی استان که هر ساله برای کشت محصولات آب دوست نسخه می پیچاند چه مسئولیتی در این زمینه دارد؟! امور آب استان در بحث تامین و تخصیص آب کشاورزی از طریق منابع زیرزمینی(چاه) و رو زمینی ( احداث سد) وظیفه شان چیست که مردم بالا دستی آب شرب را برای کشاورزی استفاده می نمایند در صورتی که یکی از پر جمعیت ترین دهستانهای استان مردمش تشنه و در این گرمای سوزان در مضیقه می باشند؟!

مسئولی که توان اداره حوزه مسئولیتش را ندارد در این حکومت دینی و اسلامی جایگاهی ندارد و باید از مسئولیتش خلع شود و کسی بکار گمارده شود که توان اداره و پاسخگویی به مردم را داشته باشد.

در این گرمای جان فرسا، بی آبی و جابجا شدن کاربری آب شرب بجای آب کشاورزی هیچ گونه توجیهی برای مسئولین ذیربطی که در بالا نامشان ذکر شد، ندارد و مردم این منطقه از مسئولین ارشد استان خصوصا دادستان مرکز استان، استاندار، مدیر عاملین شرکت آبفا و امور آب منطقه ای استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و شورای تامین استان درخواست دارند به این ظلمی که در حقشان شده فیصله داده و دستور اکید قطع و جمع آوری انشعابات غیر مجاز و غیرقانونی که موجب خشک شدن آب شرب مردم شده را صادر نموده و به متخلفان برخورد قضایی نمایند تا مشکل بی آبی مردم منطقه مرتفع گردد./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false