×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بیانیه حزب اتحاد ملت در پی ترور سردار شهید سلیمانی: اقدام جنایتکارانه آمریکا فرصت استفاده از مجامع بین‌المللی جهت تقبیح جهانی رفتار این دولت یاغی را فراهم کرده است

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، در بیانیه‌ای اقدام تروریستی و جنایت‌کارانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از روابط عمومی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، در این بیانیه تصریح شده که مسئولان کشور ضمن توجه به احساسات به حق مردم در شهادت سردار سلیمانی در تصمیم‌گیری‌های خود، اقدامات سنجیده و عقلانی را با تآکید بر حفظ رویکرد ضد جنگ و در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه مد نظر قرار خواهند داد.

متن کامل این بیانیه را می‌خوانیم:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا خشم و تاثر مردم بزرگ و صلح‌طلب ایران و ملت‌های آزادی‌خواه را برانگیخته است.

او در سالیان دراز خدمت به عنوان یک الگوی نظامی و چهره‌ای ملی فراتر از منازعات سیاسی، خدمات گسترده و رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیاری چه در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان بزرگ جنگ و چه در مقابله با گروه‌های تروریستی نظیر داعش به منصه‌ ظهور رساند.

ملت‌ بزرگ ایران و سایر ملت‌های منطقه هرگز این رشادت‌ها در راه حفظ امنیت مردم را از یاد نخواهند برد و نام او همواره بر صفحه تاریخ این سرزمین‌ها جاودانه خواهد بود.

سلیمانی سربازی بود که در این لباس مقدس هرگز جز به منافع ملی و حفظ امنيت و عزت ايران نیندیشید و با شناخت درست از چارچوب وظایف و ماموریت‌هایش خود را فراتر از دسته بندی‌های سیاسی حفظ کرد و همچون یک نظامی در تراز انقلاب اسلامی خدمتگزار امنيت كشور و عزت ايران بود.

او سربازی وفادار، سرداری بی‌نظیر در میدان نبرد و انسانی شریف و خاضع در زندگی شخصی بود.

اقدام جنایتکارانه دولت ترامپ با نقض قواعد شناخته‌شده بین‌المللی و نقض حاکمیت دولت مشروع عراق در جهت توسعه تنش و آتش افروزی در منطقه، به شهادت جمعی از فرماندهان نظامی عراقی و از جمله شهید مجاهد ابومهدی المهندس انجامید و خشم و انزجار مردم عراق را برانگیخت.

اگرچه دولت ترامپ باارزیابی نادرست از اوضاع ایران و با هدف برهم زدن امنیت و آرامش کشور مرتکب خطایی راهبردی شد اما این جنایت بزرگ برخلاف اهداف مرتکبان آن به ایجاد وحدت و همدلی در مقابله با تجاوز و مداخله خارجی انجامیده است.

مسئولان کشور ضمن توجه به احساسات به حق مردم در شهادت سردار سلیمانی در تصمیم‌گیری‌های خود، مطمئنا اقدامات سنجیده و عقلانی را با تآکید بر حفظ رویکرد ضد جنگ و در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه مد نظر قرار خواهند داد.

اقدام جنایتکارانه آمریکا که به هیچ شکل از نظر قوانین بین‌المللی قابل توجیه نیست فرصت استفاده از مجامع بین‌المللی جهت تقبیح جهانی رفتار دولت یاغی آمریکا را فراهم کرده است.

امروز گرچه سردار سليماني به هم‌رزمان شهيدش پيوست ولی آرمان او كه حفظ تماميت ارضی، امنيت و عزت كشور و مقابله با تفكر مرتجع و خشونت محور اسلام داعشی بود برای همه ما باقی است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن عرض تسلیت شهادت این سردار بزرگ از مسئولان کشور می‌خواهد با سرلوحه قرار دادن حفظ عزت و منافع ملی پاسدار آرمان‌های این شهید عزیز و همه شهدای بزرگوار کشور باشند و اقدام خصمانه آمریکا را بااستفاده از فضایی که در کشور علی‌رغم همه اختلاف سلیقه‌ها در محکومیت این جنایت و ابراز احساسات مشترک در تقبیح آن بوجود آمده را با اتخاذ سیاست‌هایی که بر حفظ انسجام داخلی و وحدت تآکید دارد، پاسخ دهند. باشد که بزرگداشت سردار بزرگ ملت ایران بیش از پیش موجبات یاس و سرخوردگی و تلخکامی دشمنان استقلال و آزادی ایران را به‌بار آورد.

ملت شریف با تجلیل شایسته از این سرباز وطن و با شرکت گسترده در مراسم تشییع پیکر او، نشان خواهند داد که در کنار نارضایتی‌ها همچنان قدردان سرمایه‌های نمادین خود هستند و ارزش آنان را پاس‌می‌دارند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
۱۳۹۸/۱۰/۱۴

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false