×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تله‌ی اسرائیل برای ورود ایران به جنگ نظامی: محسن علیکرمی


بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اعلام پیروزی دموکرات‌ها و بایدن؛ صهیونیست‌ها نگران از بازگشت آمریکا به برجام و ‌نزدیک شدن کشورمان به غربی‌ها، دست به اقداماتی تحریک آمیز برای بیش‎تر کردن شکاف اختلافاتی میان دولت جدید آمریکا (بایدن) و نظام جمهوری اسلامی زدند.
مسئولین فعلی آمریکا (پمپئو) و اسرائیل همه‎‌ی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به طرق مختلف، حملات سایبری یا از طریق حذف فیزیکی دانشمندان و پرسنل هسته‌ای؛ کشورمان را مجبور به اقدام نظامی کنند تا با شرور نشان دادن چهره‌ی ایران؛ زمینه فضای احتمالی مذاکره مجدد ایران با دولت بایدن را بر هم بزنند.
قاعدتاً خلق موضوعی جدید برای زمینه‌سازی اختلاف میان دو کشور اقداماتی سنجیده را نیازمند است که در مقال ذیل براساس جمع آوری‌های مختلف به آن پرداخته‌ایم.
اول: صهیونیست‌ها با حضور در کشورهای حاشیه خلیج فارس هم‏چون امارات (ایجاد سفارت خانه در آن کشور و تاکید بر لغو روادید بین آن دو)، دیدار پمپئو با بن سلمان و بعد از آن توئیت‌های ضد ایرانی پمپئو، دیدار مخفیانه نتانیاهو با بن سلمان و رسانه‌ای کردن آن به صورت غیرمستقیم و حتی با اقدام نظامی علیه سوریه به عنوان حامی ایران تصمیم‌شان بر این است که کشورهای منطقه را علیه ایران وارد عمل کنند.
اکنون که ترامپ در حال کنار رفتن از قدرت است و احتمال تغییر سیاست آمریکا در منطقه وجود دارد، عربستان و اسرائیل علاقه‌مند هستند که یک بحران هم‎چون درگیری نظامی با ایران ایجاد کنند تا دولت بعدی آمریکا این فرصت را پیدا نکند که با تغییر سیاست به برجام بازگردد.
دوم: از طرفی صهیونیست‌ها با اقدام به موقع و مشخص دست به ترور شهید فخری‎زاده می‎زنند در صورتی که هنوز افکار عمومی در ایران از انتقام ترور شهید سلیمانی آرامش کافی را بدست نیاورده است و صهیونیست‌ها با این حرکت فشار افکار عمومی را به نظام جمهوری اسلامی برای اقدام هیجانی فراوان می‌کنند.
حال ایران در یک دو راهی اقدام نظامی در منطقه و صبر برای از دست ندادن فرصت در دوران ریاست جمهوری بایدن برای ورود مجدد به برجام قرار گرفته است.

با کمی دقت در رفتار شناسی رژیم تروریست صهیونیستی مشهود است که این رژیم معمولا پس از جنایت‎های تروریستی و حملات ضد بشری خود، سکوت اختیار و اقدامات خود را نه تایید و نه تکذیب می‎کند اما همواره ژست پیروزمندانه می‎گیرد، از سوی دیگر برای در امان ماندن از پیامدهای اقدام مجرمانه خود شوی مظلوم نمایی به راه می‎اندازد که می‎خواهند به این رژیم حمله کنند تا از این طریق حمایت قدرت‌های غربی را جلب نماید.
اما این بار پیش از این که به این حربه متوسل شود، با توجه به وقایع و تحرکات سیاسی پیش از این جنایت، یعنی شکست دونالد ترامپ متحد افراطی نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سفر دزدانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ریاض همزمان با سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و سخنان آشکار مقامات صهیونیستی در مخالفت با بازگشت جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته‎ای و تهدید تلقی کردن شهید فخری‎زاده از زبان سران صهیونیستی آن طور که فیلم مکالمات آن‎ها منتشر شده، جنایت این رژیم آنقدر آشکار و واضح بود که حتی محافل داخلی و دوستان‎اش نیز به آن اعتراف کردند و این بار حربه نخ نما شده مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی دیگر جواب نداده و بیش‎تر به مدرکی برای اذعان به جنایت‎اش تبدیل شده است.
نقش رژیم صهیونیستی در جنایت ترور معاون وزیر دفاع ایران و بیرون زدن دم خروس این رژیم در این واقعه آن قدر آشکار است که نشریه صهیونیستی “تایمز آو اسراییل” اذعان کرده که آمریکا و اسراییل در ترور محسن فخری‎زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران دخالت داشته‎اند. این روزنامه صهیونیستی پیش از اظهار نظر رئیس ستاد کل ارتش این رژیم برای جلب مظلوم نمایی درخصوص پاسخ احتمالی ایران، با انتشار مطلبی خاطر نشان کرد، با توجه به خروج ترامپ از برجام و از سرگیری برنامه غنی سازی و دیگر فعالیت‎های ایران، اورشلیم و واشنگتن از قرار بار دیگر علتی را برای ضربه زدن به توانمندی‎های این کشور پیدا کرده‎اند.
همچنین به دنبال جنایت ترور معاون وزیر دفاع ایران، روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار مقاله‎ای عنوان کرد، اسرائیل می‎تواند در ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‎ای ایران دست داشته باشد. این ترور به احتمال زیاد، اجرایی شدن نقشه‎های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا را در رابطه با شرکت مجدد واشنگتن در معامله هسته‎ای دشوار خواهد ساخت که با تهران به امضا رسیده است.
حالا ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با توسل به شیوه دغلکارانه و به جای این که همانند شبکه ۱۲ این رژیم به طور مستقیم از پاسخ ایران به این رژیم در واکنش به این جنایت تروریستی سخن بگوید، ادعا کرده که “ما با قدرت لازم علیه تلاش‎های جمهوری اسلامی ایران، در مستقر شدن در سوریه اقدام خواهیم کرد و در برابر هرگونه اقدامی ما با آمادگی کامل توان مقابله با آن را داریم.”
در واقع این مقام ارتش صهیونیست با پیش کشیدن مساله سوریه، به خیال خود خواسته اذهان را به سوی حضور هر چند قانونی ایران در سوریه منحرف تا مساله دست داشتن تل آویو در ترور شهید محسن فخری‎زاده را بی اثر کند و با دستپاچگی و طرح سناریویی نخ نما شده و پوسیده، حمله احتمالی انتقامی ایران در برابر این جنایت را به زعم خود در واکنشی پیش دستانه زیر سوال ببرد.
در چنین فضایی به نظر می‌رسد که مقامات جمهوری اسلامی باید این هوشیاری را داشته باشند که در زمین آن‌ها بازی نکنند. در روابط دیپلماتیک اصل «اقدام متقابل» یک اصل پذیرفته شده است و این‎گونه نیست که اسرائیل نباید مجازات شود؛ خیر این رژیم باید تقاص این اقدام تروریستی را پس دهد. اما زمان و مکان اقدام تلافی جویانه باید در اختیار ایران باشد یعنی ایران به گونه‌ای عمل کند که نه به عنوان محور شرارت در منطقه معرفی شود و نه در افکار عمومی اقدامات بازدارنده‌اش دچار تزلزل گردد./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false