×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تو حیفی آقای بیرانوند!

«این بار هم قطعا خبری از خداحافظی نخواهد بود اما سوال بی‌جواب این است که آیا شخصیت حرفه‌ای علیرضا بیرانوند به اندازه دستاوردهای فنی‌اش رشد کرده است؟ آیا این همه بی‌ثباتی و شتاب‌زدگی، سزاوار بازیکنی با این درجه از کیفیت و اهمیت است؟ کاش بیرانوند مشاورهای دلسوزی داشته باشد و به مشورت آنها گوش بدهد. چیزی که طول عمر حرفه‌ای یک فوتبالیست موفق را افزایش می‌دهد، بردباری و دوری از حاشیه و جنجال است. آیا بیرو الان چنین شرایطی را در خودش می‌بیند؟»

به گزارش پژواک لرستان، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرانجام رای پرونده جنجالی مربوط به ویدئوی منتشر شده از رفتار علیرضا بیرانوند را در پایان بازی تراکتورسازی و پرسپولیس اعلام کرد. در آن ویدئو بیرانوند در حال ارتکاب به رفتاری نامناسب رو به هواداران تراکتور دیده می‌شد. این فیلم سر و صدای زیادی کرد.

بیرو پس از آن تلاش کرد با توجیهاتی مثل این که «من با هواداران خودمان بودم» موضوع را رفع و رجوع کند اما طبیعی بود که این توضیحات به‌ جایی نرسد. وضع این پرونده را یک اظهار نظر عجیب از رئیس فدراسیون فوتبال بدتر کرد؛ آنجا که مهدی تاج مدعی شد: «همین عذرخواهی بیرانوند از هر تنبیهی بهتر است.» این جمله باعث شد صف‌کشی‌های مجازی برای سوگلی خواندن تیم‌های مختلف یک بار دیگر شکل بگیرد. مسئولان کمیته انضباطی اما وارد گود شدند و گفتند تاج صرفا نظر شخصی خودش را به زبان آورده و کمیته به‌ طور مستقل موضوع را ارزیابی خواهد کرد؛ اتفاقی که سرانجام به حکم محرومیت قطعی و یک جلسه‌ای علیرضا بیرانوند انجامید و به این ترتیب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی، بازی امروز با نفت آبادان را از دست داد. البته بیرانوند به‌ خاطر درگیری‌اش با سرباز نیروی انتظامی در پایان بازی فصل گذشته با پارس‌جنوبی هم سه جلسه محرومیت تعلیقی داشت اما آن حکم را کمیته اخلاق داده بود و صرفا از سوی همین کمیته قابل فعال شدن است. کمیته اخلاق به پرونده‌هایی ورود می‌کند که بیرون از استادیوم رخ داده باشد و کمیته انضباطی مسئول وقایع درون ورزشگاه است. به این ترتیب بیرو اگر چه محروم شده، اما برای مسابقات سخت پیش‌ رو مثل دیدار با استقلال، سپاهان و شهر خودرو مشکلی نخواهد داشت.

دو محرومیت در سه بازی

در حالی‌ که تنها سه هفته از فصل جدید مسابقات لیگ برتر می‌گذرد، علیرضا بیرانوند فعلا دو بازی را از دست داده است. او برابر پارس‌جنوبی به‌ خاطر رفتار فصل گذشته‌اش در اصفهان محروم بود، سپس مقابل تراکتور به میدان رفت و یک گل خورد و حالا هم دیدار با نفت آبادان را از دست می‌دهد. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که بیرانوند به‌عنوان بهترین دروازه‌بان و شاید حتی بازیکن فعلی ایران، نقطه اتکای پرسپولیس است و گفته می‌شود قرارداد بسیار سنگینی هم با این باشگاه دارد. در این شرایط، حق طبیعی سرخپوشان است که بتوانند از گلر مطرح‌شان در حداکثر مسابقات و با بالاترین کیفیت و تمرکز لازم استفاده کنند؛ چه اگر غیر از این بود، آنها در تابستان اجازه جدایی این بازیکن را می‌دادند و حداقل از پول ناشی از ترانسفر او استفاده می‌کردند. حالا که بیرو مانده، طبیعتا باید عصای دست کالدرون باشد، نه این که یک بازی در میان به‌ خاطر مسائل اخلاقی و انضباطی محروم شود، دست مربی را لای پوست گردو بگذارد و بدتر از همه این که برای تیم حاشیه درست کند. جالب این که بیرانوند در تک‌ بازی این فصلش برای پرسپولیس، یک کارت زرد هم مقابل تراکتور دریافت کرده که آن هم جنبه غیر فنی داشته است. طبعا این کارت می‌تواند مقدمه یک محرومیت احتمالی در آینده باشد. آیا این همان چیزی است که باشگاه از گلر تراز اولش می‌خواهد؟

شخصیت پرنوسان

مساله آزاردهنده‌تر اما واکنش عجولانه بیرانوند به حکم کمیته انضباطی است؛ جایی که چند رسانه از قول او نوشتند از فوتبال ملی و باشگاهی خداحافظی می‌کند! طبیعی است که چنین اظهار نظری را نمی‌توان چندان جدی گرفت؛ مخصوصا از جانب بازیکنی که دو سال پیش مدعی شد قصد دارد ۱۰ سال در پرسپولیس بماند اما دو هفته بعد اعلام کرد برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی خواهد شد؛ تصمیمی که باز عملی نشد! این بار هم قطعا خبری از خداحافظی نخواهد بود اما سوال بی‌جواب این است که آیا شخصیت حرفه‌ای علیرضا بیرانوند به اندازه دستاوردهای فنی‌اش رشد کرده است؟ آیا این همه بی‌ثباتی و شتاب‌زدگی، سزاوار بازیکنی با این درجه از کیفیت و اهمیت است؟ کاش بیرانوند مشاورهای دلسوزی داشته باشد و به مشورت آنها گوش بدهد. چیزی که طول عمر حرفه‌ای یک فوتبالیست موفق را افزایش می‌دهد، بردباری و دوری از حاشیه و جنجال است. آیا بیرو الان چنین شرایطی را در خودش می‌بیند؟ این در حالی است که وکیل بیرانوند دیروز موضوع خداحافظی او از فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد.»

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false