×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
جزئیات تعطیلی دانشگاه ها در سال ۱۴۰۰



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ معاون آموزشی وزیر علوم از تعطیلی دانشگاه ها در ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

علی خاکی صدیق درباره تعطیلی آموزش  های الکترونیکی دانشگاه ها در ایام نوروز ۱۴۰۰ توضیحاتی ارایه کرد و اظهار داشت: وزارت علوم امیدوار است آموزش های حضوری دانشگاه ها هر چه زودتر شروع شود، این موضوع آرزوی قلبی همه است چرا که آموزش الکترونیکی باید کمکِ آموزش حضوری باشد.
وی افزود: بر اساس شرایطی که پیش بینی می شود، تا پایان سال جاری آموزش به صورت حضوری نداریم. طبق مجوز اخیر ستاد ملی مقابله با  کرونا  به وزارت علوم، کلاس های عملی و آزمایشگاه ها در شهرهای آبی و زرد به صورت حضوری برگزار می شود؛ تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا این بود که کلاس ها باید برای دانشجویان بومی برگزار شود و دانشجویان غیربومی هم اگر بخواهند برای شرکت در کلاس به دانشگاه بیایند باید در اتاق های تک نفره خوابگاه ها اسکان یابند.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به مشکل اصلی بازگشایی آموزش های حضوری، گفت: مشکل اصلی برای بازگشایی آموزش حضوری این است که  دانشجویان  از تمام نقاط کشور به یک دانشگاه می آیند و باید در  خوابگاه  متمرکز شده و بعد به شهرهای خود بازگردند. بنابراین، شیوع بیماری می تواند توسط این نقل و انتقالات افزایش یابد که در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا در بازگشایی کلاس ها احتیاط کامل می کند.
خاکی صدیق به مجازی بودن سومین ترم اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این شواهد، در شروع ترم جاری، شیوه آموزش ها مجازی است و نحوه ادامه کلاس ها بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ بستگی به شرایط، رعایت پروتکل ها توسط مردم و کنترل بیماری دارد؛ با این حال، دانشگاه های ما آماده هستند و از این جهت مشکلی نیست اما باید مجوز داده شود.شما نیوزMr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false