×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جلسه شورای شهر خرم‌آباد به دعوا کشیده شد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با دستور کار بررسی مشکل «خیابان شخم‌زده مهرگان منطقه ماسور» برگزار شد به دعوا کشیده شد و سرنوشت آن همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

ظهر روز پنجشنبه ششم آبان ماه امسال در اتفاقی عجیب یکی از خیابان‌های شهر خرم‌آباد در مرکز استان لرستان شخم زده شد که به تیتر نخست رسانه‌های استان و بسیاری از رسانه‌های کشوری تبدیل شد و همچنان شاهد بازتاب این موضوع تلخ هستیم.
اما با گذشت شش روز از شخم زدن خیابان مهرگان چهارم منطقه ماسور در شهرستان خرم‌آباد متاسفانه تاکنون مسئولان استان لرستان هیچ گونه اقدامی جهت رفع این مشکل نکرده‌اند و شهرداری و میراث فرهنگی به‌عنوان متهمان اصلی این اتفاق تلخ همچنان به‌دنبال متهم کردن یکدیگر هستند که در نهایت بازار داغ این اتهام‌ها به صحن علنی شورای اسلامی شهر کشیده شد تا شاید مقصر اصلی این اتفاق تلخ پیدا و راهکاری کارشناسی جهت رفع این مشکل اندیشیده شود.

ضرر به بیت المال، خیانت به مردم است
حمیدرضا صفریان در جلسه مذکور با انتقاد از معاون شهرسازی و معماری شهرداری خرم‌آباد خطاب به وی گفت: آقای بارانی شما با اقدام عجولانه‌ای که در ارتباط با کوچه مهرگان چهارم ماسور کردید حیثیت شهر و استان را برده‌اید، نباید این موضوع سبب نارضایتی مردم و به ضرر آنها ختم می‌شد.
وی بیان کرد: چرا شهرداری اقدام به آسفالت، جدول گذاری و نامگذاری کوچه مهرگان چهارم کرده است و برای مردم ایجاد حق کرده ولی با تخریب این خیابان نه تنها سبب نارضایتی مردم منطقه شده‌اید بلکه شهرداری را نیز متحمل ضرر کرده‌اید.
صفریان خطاب به شهردار خرم‌آباد گفت: شما در مصاحبه‌ها گفته‌اید دست ناپاکان شهرداری، کسانی که خیانت کنند را قطع می‌کنم. مگر خیانت چه رنگی است؟ خیانت تنها دست در جیب مردم کردن نیست بلکه ضرر به بیت المال نیز خیانت به مردم است.
وی تصریح کرد: آقای بارانی با چه حسابی بیل مکانیکی در اختیار مالک قرار داده‌اید تا خیابان مهرگان چهارم را تخریب کند، حداقل با نمایندگان مردم در شورای شهر هماهنگی می‌کردید که اکنون نوک پیکان اتهامات به سمت اعضای شورای شهر است.
سعید فتوحی شهردار خرم‌آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه در سنوات گذشته توسط اعضای دوره قبلی شورای شهر خیابان مهرگان چهارم علی‌رغم اینکه در طرح تفصیلی نبوده ولی جهت رفاه حال مردم آسفالت شده است خاطرنشان کرد: اگرچه در عرصه تپه تاریخی میراث فرهنگی بوده ولی قول داده شده که این معبر توسط شهرداری یا میراث تملک شود ولی این اتفاق نیفتاده است.
وی اظهارداشت: پس از پیگیری‌های مالک زمین مهرگان چهارم جهت گرفتن حق و حقوق خود از شهرداری و میراث، میراث شرط دادن حق و حقوق مالک را برگرداندن زمین به کاربری سابق عنوان می‌کند که مالک پس از این شرط با مراجعه به شهرداری دستور اجرای نامه میراث فرهنگی را از معاونت شهرسازی شهرداری دریافت می‌کند.
فتوحی با بیان اینکه شهرداری هیچ گاه به دنبال محکوم کردن شخص و حیف و میل کردن اموال عمومی و بیت المال نیست افزود: شهرداری این آمادگی را دارد ملک تخریب شده مهرگان را جهت سهولت تردد مردم تملک کند ولی میراث فرهنگی جواب قانع کننده‌ای ندادند و گفتند باید با تهران هماهنگ کنیم.
شهردار خرم‌آباد در مقام دفاع از معاون شهرسازی و معماری خود در برابر انتقادات حمیدرضا صفریان نیز عنوان کرد: آقای بارانی از نیروهای با اخلاق و دلسوز شهرداری است و انتظار داریم در جمع عمومی ما که مدعی مسلمان بودن و پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستیم نباید به یک نیرو تعرض شود و بنده به عنوان مدیریت شهری از همکارم در برابر تعرض‌ها دفاع می‌کنم.
دیگر اعضای شورای شهر نیز هم صدا با شهردار، حمیدرضا صفریان را به دلیل انتقاد به معاون شهرسازی و معماری شهرداری مورد انتقاد قرار دادند و صحبت‌های وی را غیر کارشناسی عنوان کردند و وی را متهم به خود زنی و گل به خودی کردند.
این صحبت‌های فتوحی و سایر اعضای شورای شهر سبب عصبانیت حمیدرضا صفریان عضو شورای شهر شد و در حین ترک جلسه با بیان اینکه بنده واقعیت‌ها را می‌گویم، همکاران شهردار به چه حقی بارها به بنده و خانواده‌ام توهین می‌کنند ولی آقای شهردار هیچ گونه دفاعی نکرده ولی اکنون اینگونه از خطای معاون معماری و شهرسازی که در زمانی که این خیابان آسفالت شده معاون بوده دفاع می‌کند.
وی اظهار داشت: معاون شهرسازی و معماری شهرداری نه یک شهر بلکه یک کشور را بهم ریخته است و بدون هیچ گونه هماهنگی با اعضای شورای شهر، نیروهای امنیتی و اداره میراث فرهنگی اقدام به تخریب خیابان مهرگان چهارم کرده است.
صفریان افزود: بنده به دنبال مقصر نیستم بلکه تا آخرین روز شورای شهر مطالبه‌گری و پیگیری حق مردم را در دستور کار دارم، متاسفانه مدارکی در دست داریم که چه خیانت‌های عظیمی در شهرداری به مردم می‌شود و حتما در این رابطه حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: تیم مدیریتی شهردار همان تیم مدیریتی سابق است و آسفالت خیابان مهرگان نیز در دوران شورای شهر پنجم بوده و این افراد همه در معاونت‌ها بودند و نمی‌توانند بگویند اطلاع نداریم.
قاسمی  بیان کرد: با اقدام عجولانه شهرداری در کمک کردن به مالک جهت تخریب خیابان مهرگان نه تنها سبب نارضایتی مردم شد بلکه سبب آبروریزی در رسانه ملی و بهره‌برداری‌های رسانه‌های معاند خارج از کشور شد و ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد.
قاسمی گفت: شهرداری ۴ سال پیش بدون استعلام از میراث و عدم پرداخت حقوق مالکانه اقدام به آسفالت خیابان کرده که همین امر سبب نارضایتی مالک شده است.
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی هم اکنون این آمادگی را دارد که مجوزی از مرکز بگیرد که این خیابان به قوت خودش باقی بماند ولی نه با آسفالت و قیر چون در عرصه تپه تاریخی ماسور است و باید ضوابط و دستعورالعمل‌های میراث رعایت و تردد مردم برقرار شود.
به هرحال با گذشت شش روز از این اتفاق تلخ و عجیب خیابان مهرگان که سبب ضرر میلیاردی به بیت المال و همچنین نارضایتی مردم شده است همچنان علت آن که هم اکنون نیز شاهد بازتاب آن در رسانه‌ها هستیم در میان شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی پاسکاری می‌شود و دود این پاسکاری در چشم ساکنان کوچه مهرگان چهارم می‌رود که این روزها برای تردد با مشکل جدی روبرو شده‌اند.تسنیم

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false