×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خسارات سیلاب اخیر لرستان مستندسازی و برآورد می‌شود؛ تلف شدن ۱۰۰ راس دام

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از تسنیم مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه خسارات سیلاب اخیر لرستان مستندسازی و برآورد می‌شود گفت: هیچ سرفصل و اعتباری جهت پرداخت خسارت اخیر به هم استانی‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، مسکن و خودرو وجود ندارد. ، در را وضعیت استان لرستان پس از بارش‌های شدید روز گذشته در برخی از نقاط و آبگرفتگی مسیل‌ها و معابر اظهار داشت: در روستای «توه خشکه» شهرستان کوهدشت تعدادی دام تلف شده که مسئولان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و فرمانداری به منطقه رفته‌اند تا کارهای مستندسازی و برآورد خسارت را انجام دهند.
وی افزود: بنا به خبرهای واصله تاکنون سه واحد مسکونی در روستای «توه خشکه» دچار خسارت شده و بنا به گفته فرماندار کوهدشت بین ۸۰ تا ۱۰۰ راس دام تلف شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به در حال ساخت بودن پل اصلی طاق عباسعلی در پلدختر عنوان کرد: این پل در حال ساخت هیچ مشکلی ندارد و تردد عابر بر روی آن انجام می‌شود اما یک پل موقت که کنار آن ایجاد شده بود دچار آبگرفتگی شده و فعلا امکان تردد بر روی آن وجود ندارد که اگر حجم آب کم شود پل موقت نیز برای تردد مشکل ندارد.

وی با اشاره به اینکه  پل جدید طاق عباسعلی توسط ارتش ساخته و راهداری عملیات نصب آن را انجام می‌دهد عنوان کرد: نصب این پل انجام می‌شود و پیگیر هستیم تا امروز غروب یا فردا ارتباط خودرویی بر روی این پل برقرار شود.
آقامیرزایی در رابطه با منطقه کرگانه که روز گذشته مسئولان خواستار تخلیه تعدادی از واحدی مسکونی و تجاری آن شده بودند نیز گفت: در حال حاضر در این منطقه هیچ مشکلی نداریم و نه تنها به منطقه کرگانه به مناطق حاشیه رودخانه استان اعلام آمادگی کردیم.
وی تصریح کرد: در سطح استان مناطقی که بارش داشتیم در حال بررسی است تا اگر کوچکترین خسارت و موردی بوده بررسی و مستند سازی شود ضمنا اعتبارات استانی که تخصیص داده شده صرفا مربوط به خسارات سیل فروردین‌ماه ۹۸ است و هیچ سر فصل و اعتباری جهت پرداخت خسارت اخیر به هم استانی‌های عزیز در بخش‌های مختلف کشاورزی، مسکن، خودرو و غیره وجود ندارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان خاطرنشان کرد: از تمامی هم استانی‌های عزیر استدعا داریم نسبت به بیمه کردن تمام دارایی‌های خود اقدام کنند کشاورزان نیز دام و زمین‌های کشاورزی خود را بیمه کنند.
انتهای پیام/‌

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false