×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
درخواست از قوه قضاییه و دادستان کل برای بررسی پشت پرده گرانی خودرو

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان / یحیی کمالی پور، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که صنعت خودروی کشور خود را تافته جدا بافته از حاکمیت می داند، اعلام کرد که صنعت خودروسازی ما نیازمند ورود جدی دستگاه قضایی و دادستان کل کشور دارد تا به پشت پرده افزایش عجیب قیمت خودرو در بازار رسیدگی کند.
یحیی کمالی پور در صحبت های روز گذشته خود اعلام کرد که مدت هاست مجلش شورای اسلامی از راه های مختلف و در راستای سامان بخشیدن به صنعت خودروسازی کشور اقداماتی انجام داده است که یکی از آنان می تواند تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو باشد و در این زمینه نمایندگان در صحن مجلس سخنرانی کرده و با رسانه ها نیز مصاحبه کردند. برای ساماندهی بازار خودرو، نمایندگان به هرشکلی تلاش خود را انجام داده اند تا بتوانیم شاهد انسجام در بازار خودرو باشیم، ولی متاسفانه تنها اقدامات مجلس در این حوزه کارساز نبوده است و باتوجه به مدت زمانی کوتاهی که از عمر این مجلس باقی مانده، بعید می دانیم که نمایندگان مجلس بتوانند نظارتی بر روی این موضوع کرده و اقدامی انجام دهند. هرچند مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی، نمی تواند به ساز و کار قیمت، خرید، فروش و یا پیش فروش خودرو ورود پیدا کند.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه صحبت های خود با اشاره به نیاز شدید بازار خودرو برای ورود دستگاه قضا و اقدامات سریع متولیان امر و سازمان های مرتبط، اعلام کرد که شاید ورود این دستگاه ها بتواند اقداماتی راه گشاتر نسبت به اقدامات اخیر مجلس انجام دهند. در راستای افزایش بی رویه قیمت خودروها در بازار، به نظر می رسد که صنعت خودروسازی کشور خود را تافته جدا بافته از حاکمیت می داند و به همین دلیل است که هیچ دستورالعمل، نطق و یا سخنرانی بر عملکرد آنان تاثیری نداشته و مثل گذشته کار خودشان را انجام می دهند.
کمالی پور در پایان صحبت های خود افزود: صنعت خودروسازی کشور ما نیاز جدی و فوری به ورود دستگاه قضایی و دادستان کل کشور دارد تا به عنوان مدعی العموم بتوانند به رفع نواقص ساختاری این تشکیلات کمک کنند. در حال حاضر قیمت و کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان بایکدیگر همخوانی ندارند، با این حال شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت ها در بازار هستیم و نکته جالب تر از همه آنان حق به جانب بوده و پاسخگوی هیچ سوالی نیستند./خودروبانک

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false