×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دکتر بیرانوندی:  پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور به ریال آخرین گزینه باشد

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگرچه کشور مشکلات ارزی دارد ولی ایده پرداخت حقوق معلمان مدارس خارج از کشور به ریال آخرین راهکار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمد بیرانوندی عضوکمیسیون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از ایده پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور به ریال گفت: اگرچه وقتی کشور در شرایط تنگنا قرار می‌گیرد، باید راه حلی برای آن پیدا کرد ولی ایده پرداخت حقوق معلمان مدارس خارج از کشور به ریال به دلیل مشکلات ارزی و انتقال ارز نباید اولین راهکار باشد.

وی افزود قاعده کار برای نیروهای هر کدام از دستگاه‌ها که در خارج از کشور مشغول هستند، این است که حقوق آنها به ارز پرداخت شود ولی در شرایط ناچاری و لاعلاجی باید تصمیم مقتضی گرفت.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا مسئولان آموزش و پرورش این تصمیم را از سَرِ اختیار نگرفته‌اند و به ناچار مجبور به آن شدند ولی توصیه ما این است که به اندازه گذران زندگی، بخشی از حقوق معلمان خارج از کشور به ارز پرداخت شود و اگر واقعا چاره‌ای برای تأمین ارز نیست و محدودیت دارند، مابقی آن را به ریال پرداخت کنند.

بیرانوندی بیان کرد: ایده پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور به ریال مورد اعتراض ما نیز است؛ ولی اگر قرار به انتخاب بین دو گزینه “پرداخت حقوق به ریال” و “هیچ” باشد، ناچار هستیم آن گزینه‌ای را انتخاب کنیم که به معلمان فشار کمتری وارد شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حتما این تصمیم فشاری را به معلمان برای تأمین ارز مورد نیاز خود در کشور خارجی و تبدیل ریال به ارز وارد خواهد کرد؛ لذا این مسیر باید آخرین راه حل باشد و نه اولین راه حل./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false