×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
راه‌اندازی ۲ رشته ارشد در دانشگاه علوم پزشکی لرستان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی دو رشته کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد.

دکتر طاهره طولابی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر با احتساب دانشجویان مهمان، ۶۵۰ دانشجوی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی هستند که پس از تربیت و آموزش، آنها به عنوان بخش کادر درمان زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه مشغول به کار می‌شوند.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی دو رشته کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد و گفت: این دو رشته شامل سلامت جامعه و مامایی است که در مقطع ارشد راه‌اندازی و پذیرش دانشجو خواهند شد.
طولابی بیان کرد: دانشجویان مذکور از طریق سنجش پذیرش و در واحد خرم‌آباد مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی با تاکید براینکه پیگیر راه‌اندازی مقطع دکتری پرستاری در  دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستیم، یادآور شد: در چندسال اخیر به دلیل کمبود پرستار مرد بیشتر پذیرش به این قشر اختصاص داشت اما در حال حاضر نسبت پذیرش پرستار به صورت مساوی شده و ظرفیت‌هایی که اعلام می‌شود ۵۰-۵۰ است.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر زیرساخت لازم برای راه‌اندازی رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی پرستاری و مامایی در این دانشکده وجود دارد.
طولابی ادامه داد: در مواردی که با کمبود اعضای هیات علمی مواجه می‌شویم از طریق حق‌التدریس این نقیصه برطرف می‌شود.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false