×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رفقای گرمابه و گلستان و چرخه ی آقازاده ها: مهدی میرزاوند


در بررسی حوزه ی نفوذ و عملکرد جریان های فکری و سیاسی به عنوان حوزه ای تاثیرگذار در پیروزی نامزدین ریاست جمهوری و منتخبین مجلس و حذف دسته جمعی اهداف و شعائر پس از پیروزی نامزدین در انتخابات را میتوان به نوعی یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی لرستان خواند، سیاسیون و جریان های سیاسی زمانی می توانند مجددا در دل مردم برای خود جایی باز کنند و یا بهتر است بگوییم زمانی می توانند تاثیرگذار باشند که مطالبات مردمی را نیز پیگیری نمایند و صدای مردم را با توجه به روحیه مطالبه گری خود به گوش مسئولین برسانند.

علی جواهر کلام در کتاب حمام های تاریخی ایران، شاغلین در گرمابه را چنین توصیف می کند: “علاوه بر استاد حمامی یک نفر به نام “جامه دار” یک نفر به اسم “مشت و مالچی” و یک نفر هم به عنوان “پادو” در سر بینه حضور داشتند. وی می نویسد: “تا مشتری وارد می شد، پادو کفش مشتری را زیر سکو می گذاشت و یک لنگ خشک روی سکو پهن می کرد. مشتری که لخت می شد، پادو یک لنگ دیگر به او میداد. جواهر کلام می افزاید؛ مشتری آن لنگ دوم را به کمر می بست، لباسهایش را توی آن لنگ اول می پیچید و از سکو پایین می آمد. وی می نویسد: مردم از دالان تاریکی می گذشتند، و در صحن حمام را می گشودند و توی حمام می رفتند. در اینجا چند شاه نشین و چند ایوان و چند طاق نما و یک حوض کوچک آب سرد بود(صحن…) و کارگران داخل حمام عبارت بودند از چند دلاک و یک پادو، آبگیر و …

ازمشایی تا واعظی: حکایت دفتردار ریاست جمهوری و نمایندگان، حکایت حمام های تاریخی ایران است، استاد حمامی همه کاره ی حمام است از خرج تا هزینه و محرم اسرار حمام، توصیف روسای دفتر ریاست جمهوری ها و نمایندگان مجلس پس از پیروزی در انتخابات، حکایت استاد حمامی هست و جریان های سیاسی جامه دار، احزاب مشت و مالچی، از باقی مانده های لیدرهای سیاسی دست آخر به عنوان همراه استفاده می شود(ریشه ی اصلی محرومیت)، مشایی از خیلی سال پیش با احمدی نژاد همراه بود، واعظی از خیلی سال پیش با روحانی همراه بوده و رفیق گرمابه و گلستان، در مجلس شورای اسلامی هم وضع بهمین منوال پیش می رود جریان های سیاسی و لیدرهای سیاسی بعد از رای آوری نمایندگان کنار گذاشته می شوند و حلقه ی پنهان و اولیه ی نمایندگان زمام امور را تحویل می گیرند. رفقای گرمابه و گلستان به اتفاق برادر و برادر خانم و برادرزاده!

مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد محور اختلافات عمیق احمدی نژاد با اصولگرایان می شود تا جایی که معتقد است حیات مجدد اصولگرایان مدیون احمدی نژاد هستند. واعظی رئیس دفتر روحانی تا جایی پیش می رود که نقش اصلاح طلبان را در پیروزی روحانی در حد یک حمایت، معمولی و کم رنگ نشان می دهد، نقش مشایی از انتخاب استانداران تا سفیران با نقش واعظی در دولت دوم روحانی به یک اندازه است. تا جایی که جهانگیری عملا از رده ی معاون اولی خنثی وخاکستری می شود، در اوایل دولت دوم روحانی سخنگوی حزب اعتماد ملی به واعظی می تازد که سخنان رئیس دفتر روحانی سخنان رئیس جمهور نیست و حساب روحانی از واعظی جدا هست، چرا که واعظی آلزایمر گرفته است، همین اتفاق در دولت احمدی نژاد، اصولگرایان در مواجه با رفتار مشایی! معتقد بودند که حساب محمود از مشایی جدا هست، اما ذره ای از ارادت احمدی نژاد به مشایی کاسته نشد که هیچ، در دولت دوم مشایی سکاندار انتصابات شد و واعظی هم در دولت دوم، جای اسحاق جهانگیری را در انتصابات گرفت، در بررسی دو دولت پایداری و اعتدال، قابلیت پذیرش و پاسخگویی ریاست جمهوری به جریان های سیاسی چیزی شبیه آلزایمر است! وعده ها و شعائر ریاست جمهوری به جریان های سیاسی مصداق طرح های ریلی خرم آباد است که اجرایی اند اما نیمه تمام هستند، این حکایت به نمایندگان مجلس هم سرایت کرده تا جایی که یکسال پس از ورود به مجلس، سکاندار و مجری انتصابات استان، برادر و برادرزاده منتخب مجلس هستند و لیدرهای سیاسی یا باید پادویی استاد حمامی را بکنند یا کنار گذاشته می شوند، تا به همین سادگی پل های ارتباطی مطالبات مردمی، گوشت قربانی استاد حمامی شوند.
از نردبان بودن بسیار غمگینم
از آسمان بودن بسیار غمگین تر
تمرین کنم باید، دیوار بودن را
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false