×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سال آخر؛ سال آفتاب پرست‌ها: ساناز رباطی

در دنيای سياست، ممكن است اين پرسش در اذهان بسياری تداعی شود كه چرا واژه سياست قربانی هوس بازی های بشر گشته است. به گونه‌ای كه امروزه كلمه سياست برای مردم عموما و دانايان خصوصا، يك حالت وحشت انگيزی را همراه با نيرنگ، دروغ و… ترسيم می كند.

اگر روزانه سری به فضاهای مجازی واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و … بزنید لا به لای اخبار کرونایی، رد پای یک سری افراد موذی که اصرار دارند خود را سیاست مدار و سیاست دان تلقی کنند، به خوبی می بینید. همان آفتاب پرست هایی که در سال آخر حیات یک دولت، رنگ عوض کرده و تلاش می کنند خود را به رنگ سیاسیون پیروز احتمالی در دولت بعد در بیاورند. آنها استراتژی آفتاب پرست را در پیش گرفته و در این میان به راحتی زیر پای رفقای سیاسی سابقشان را خالی می کنند.

بکارگیری استراتژی آفتاب پرست که سالیان سال است در بین بسیاری از سیاسیون نماها باب شده، مسبب حجم بالای بدبختی ها، تورم، فلاکت، مهاجرت و درماندگی لرستان است. این استراتژی که پدر علم آن به نام شخص مشخصی منسوب نشده، دمار از روزگار این استان درآورده است. در این استراتژی تقاضای بازار بسیار مهم است و بنابراین سیاسیون با توجه به شرایط، طی پروسه ای که در ادامه مطلب به آن اشاره می شود، در کمال وقاحت و بی چَشم و رویی رنگ عوض می کنند. در استراتژی آفتاب پرست آنچه موجب علاقه مندی اشخاص به یک رنگِ خاص می شود، رسیدن به میز مدیریت، استخدام بستگان درجه یک و دو، پوز مخالفان را به خاک مالیدن با در دست گرفتن قدرت و… است.

معمولا در بین برخی از سیاسیون باب است که در سال آخر مانده به پایان یک دولت استراتژی آفتاب پرست را کلید می زنند. تا دیروز سایه دوم شخص و دولتی بوده اند اما امروز پس از شنیدن “نه” یا در زمانی که می بیینند پای چراغ تاریک است در عرض سه سوت رنگ عوض می کنند.

به سیاسی که از این استراتژی جهت رسیدن به منافع خود استفاده می کند، آفتاب پرست سیاسی می گویند. وی با یک نفر برمی خیزد و لباس برای آن پاره می کند، فردا که از مسند قدرت به زیر آمد، شروع به تخریب آن شخص و دولتش می کند و بلافاصله موضع خود را تغییر می دهد. او در پروسه تغییر رنگ خود پروفایل اپلیکیشن های ارتباط جمعی اش را از عکسی با صورت تیغ خورده به جمالی پرنور و ریش دار تغییر می دهد یا بلعکس. در گام بعدی شروع به رگباری فحش دادن و به باد انتقاد گرفتن دولتی است که سالِ اخر عمر خود را می گذراند و در این میان از هیچ برچسب زدن و بی نزاکتی دریغ نمی کند و بدین گونه سعی دارد عقاید خود را از حزبی به حزب دیگر بچسباند.

این آفتاب پرست ها که با فرصت طلبی، نيرنگ بازی، دروغ‌ پردازی، زورگويی و استخدام هر گونه وسايل در راه رسيدن به هدفشان، در حال جولان دادن در فضاهای مجازی هستند، باعث شده اند دید مردم به دیگر سیاسیون شناسنامه دار هم تغییر کند و لازم است سیاست مداران و سیاست دانان واقعی برای همیشه این افراد موذی را از صفحه سیاست این استان حذف کنند.

اگر لرستان امروز با این همه دارایی اش، بسیار ندار و خوار است، مسببش نه آمریکا بلکه همین سیاسیون آفتاپرست است. آنانی که با دروغ و دورویی و تغییر رنگ فاتحه لرستان و لرستانی ها را خواندند و تنها منافع خودشان را مدنظر دارند و باقی آنچه از آنها در طول سالیان دیده ایم، هیچ بوده و بارها شاهد بوده ایم که حقوق مردم را با یک پیشنهاد شخصی خوب عوض کرده اند.

اگر امروز در هر خانه ای از مردم لرستان چند جوان تحصیلکرده بیکار وجود دارد که عمرش به تباهی رفته و در ناامیدی مطلق به سر می برد و هیچ آینده روشنی از خود ندارد، مسببش بدون شک همین سیاسیون آفتاب پرست است.

اگر امروز جای نان خالی هم در سفره‌های خالی مردم لرستان خالی‌تر از همیشه است، علتش همین استراتژی آفتاب پرستی است.

در بین علل تمام بدبختی ها، فلاکت بالا، فقر، تورم، مهاجرت و … در این استان، سیاسیون افتاب پرست با اختلاف اولند.

متاسفانه در این میان برخی از مردم هم فریب چرب زبانی این گونه افراد را می خورند و در مواقعی تصمیم گیری غیر منطقی دارند و با این حال خوشبختانه بیشتر افراد معتقدند که رنگ عوض کردن آنها به تخریب خود شخص و خدشه دار شدن وجهه اجتماعی افراد منتهی می شود و نتیجه دیگری ندارد و به آنها توصیه می شود در این سال آخر مانده به پایان دولت بیش از این خود را خوار و موذی نشان ندهند و امیدواریم روزی برسد که پرده روزگار بدرد و رنگ واقعی آنان برای همگان محرز شود.

در پایان این موجودات عجیب و غریب را به خواندن یک آیه از کلام الله مجید دعوت میکنیم تا صحبتهایشان و جانب گیری هایشان رنگ و بوی الهی بگیرد، که رنگ اصلی اوست و بقیه رنگها فانی است.

“صِبْغَهَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَهً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ”

ایمان و توحید رنگ آمیزى خداست که فطرتا در وجود ما قرار داده است و کیست که بهتر از خداوند رنگ‏ آمیزى کند؟ و ما او را عبادت می کنیم .سوره مبارکه بقره آیه ۱۳۸

آفتاب پرستان سیاسی آگاه باشید که رنگ اصلی، رنگ الهی است و اگر او بخواهد فردی را خوار و فردی دیگر را عزیز می کند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false