×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
سخنی با نمایندگان منتخب استان لرستان: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان


انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با تمام فراز و فرودها، تهدیدها، تهمت ها و تخریب ها، به هر حال در روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پایان یافت و جناب آقای دکتر هادی هاشمی نیا و دکتر رضا سپهوند نیز با تکمیل این پازل به جمع مجمع نمایندگان استان پیوستند.

ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی نمایندگان منتخب استان، بویژه نمایندگان راه یافته دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی به مجلس و عرض خداقوت و خسته نباشی خدمت کلیه کاندیداهایی که در این رقابت سخت و نفس گیر نتوانستند کرسی سبز بهارستان را به دست آورند، بر خود لازم می دانم در جایگاه مدیریت یک رسانه، نماینده افکار عمومی و مدافع حقوق مردم مظلوم لرستان، چند نکته را به شما عزیزان گوشزد نمایم.

همانطوری که استحضار دارید مردم لرستان تمام معضلات، مشکلات، کمبودها، ضعف ها، کوتاهی ها و در کل محرومیت استان را از چشم نمایندگان ادوار مجلس می بینند، چرا که این نمایندگان با دخالت صریح در قوه مجریه و انتصاب مدیران عالی، میانی و عملیاتی استانی و شهرستانی که کوچکترین شناختی از مدیریت نداشته و فقط ارزش خود، جایگاه مدیریت و نادیده گرفتن علم مدیریت به عنوان مهمترین عامل از عوامل تولید و علوم اداری و سیاسی در جهان محسوب می گردد را به سخره گرفته و متاسفانه بجز فقر، فلاکت، بیکاری و محرومیت دستاوردی برای مردم صبور این استان به ارمغان نیاورده اند.

اگر شما به قصد خدمت به مردم مظلوم لرستان پا در عرصه انتخابات گذاشته اید، نباید مانند نمایندگان ادوار لرستان که دست خالی از مجلس برگشتند، عمل نمائید و بایستی حتما متفاوت باشید و رضای خدا و رضایت مردم را در انجام وظایف خود مد نظر داشته باشید.

نمایندگان منتخب خصوصا شما نمایندگان مرکز استان که نقش اساسی در انتصاب مدیران کل دارید، به هیچ‌ وجه نباید در این پروسه به نیت رای آوری در دور بعدی، از انتصاب و انتخاب افراد غیر متخصص که منتسب به ستاد انتخاباتی، حزب و جناح سیاسی و ایل و تبار خود می باشند، استفاده نمائید.

گذشت زمان و ورق زدن عملکرد نمایندگان ادوار لرستان این را نشان می دهد که مهمترین و بزرگترین کار آنان عزل و نصب مدیران بوده و از انجام کارهای بزرگ عاجز و ناتوان بوده اند. لذا دیگر جای آزمون و خطایی وجود ندارد و باید در انتصاب مدیران، ضمن رعایت عدل و انصاف و کمترین دخالت دیدگاه سیاسی، پاک ترین، سالم ترین، دلسوز ترین کارآمد ترین و «مدیر ترین مدیر» را در راس هرم سلسله مراتب ادارات و سازمان های دولتی قرار دهید.

پیگیری مشکلات عدیده و رنگارنگ لرستان به وسیله تلفن، پیامک، مکاتبات اداری و سایر روشهای منسوخ، در این برهه از زمان که داد و فریاد مردم بی دفاع بلند شده و نارضایتی مردم به اوج خود رسیده است، دیگر معنی ندارد. امروز مجلس صحنه و میدان مبارزه رو در رو با وزرا و به چالش کشاندن کل وزارتخانه ها، خصوصا وزارتخانه های نیرو، گردشگری، کار، صمت و کشاورزی می باشد.

با توجه به انتظارات بیش از حد مردم از نمایندگان مجلس، وظیفه شما در این دوره به مراتب سنگین تر و مسئولیت شما چندین برابر شده است. لذا نباید زمان را از دست داد و باید با مدیریت زمان، برنامه ریزی و استفاده از مشاوران قوی و دلسوز، بیشترین بهره را از اختیارات و قدرت قانونی خود به نفع مردم رقم بزنید.

مزیت نسبی استان لرستان صنعت گردشگری و کشاورزی است. لذا باید تمام توان و قدرت خود را صرف ایجاد زیر ساخت های گردشگری برای توسعه این صنعت و اخذ تخصیص آب بیشتر و ساخت سد های متعدد از وزارت نیرو جهت توسعه و رونق کشاورزی و آبی نمودن زمینهای دیم و مستعد استان نمائید.

بیکاری تنها واژه ای است که مردم لرستان بویژه جوان تحصیلکرده و جویای کار از آن متنفرند، شما نمایندگان این دوره باید تمام قدرت خود را برای احداث و راه اندازی کارخانجات دولتی و خصوصی جدید و احیای کارخانجات ورشکسته بکار ببرید، شاید با بکارگیری تعدادی از جوانان بیکار این دیار مرهمی بر زخم کهنه این قشر مظلوم باشد و قدری از درد و مشکلات آنان کاسته شود.

وحدت و همدلی، عقد اخوت و برادری، انرژی، پشتکار و انگیزه «خدمت به مردم» و از همه مهمتر «ید واحد شدن» برای پیشبرد اهداف و توسعه همه‌ جانبه استان، همچنین جزیره ای عمل نکردن، صرفا به حوزه انتخابیه خود توجه نکردن و «لرستان» را خانه و حوزه انتخابیه خود دانستن، «کلید و رمز» موفقیت شما نمایندگان این دوره، جهت تسریع و مرتفع نمودن معضلات و مشکلات چندین ساله لرستان است.

در پایان از شما عزیزان انتظار داریم نصایح دلسوزانه کسی که از فقر، فلاکت و محرومیت لرستان رنج می برد را سرلوحه کار خود قرار دهید، در غیر این صورت کمتر از یک سال مورد آماج حملات و انتقادات تند مردم و رسانه های آزاد قرار خواهید گرفت./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. مریم برخورداری.عالی بود

    باید براساس قانون حتملا تمام برنامه.پیش برود

  2. ناشناس

    سلام وتحیت
    سپاس از جناب آقای رباطی بخاطر درج مطالب ارزنده و بجا
    سلامت و موفق باشید

  3. ناشناس

    عالی بود درود به شرفتون

  4. ناشناس

    سلام و سپاس از راهنمایی دلسوزانه شما

  5. ناشناس

    کاملا درست گفتید، عزل و نصب های بی مورد و سیاسی و غیر تخصصی پدر این استان را درآورده

  6. ناشناس

    درود بر شما جناب آقای رباطی عزیز
    متن زیبا و پر از نکته و حائز اهمیت شما را مطالعه کردم و البته بی انصافی است تمامی قصور را به گردن نمایندگان قبلی بیندازیم ، چون بی شک هیچ نماینده ایی دوست ندارد نمرەی کارنامەاش در نزد مردم بد باشد و…
    اشارە بە موضوع بیکاری و کوچ اجباری که بزرگترین مشکل مردم استان و غرب کشور میباشد بسیار بجا و دقیق بود
    و…
    ضمن اینکه لازم به ذکر است که
    جناب دکتر هاشمی نیا گرامی و جناب دکتر سپهوند عزیز
    نه تنها نمایندگان حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی هستند
    بلکه نمایندگان مردم تمام زاگرس و تمامی استانهای زاگرس نشین از شمال تا جنوب آن نیز هستند
    و به عنوان نماینده مرکز استان لرستان مسئولیت خطیر و سنگینی برعهده دارند
    که شک نداریم سربلند و سرافراز با دست پر و کارنامەی عالی با نمرەی بالا از این آزمون ، بیرون خواهند آمد.

  7. دکتر مرادی دندانپزشک

    درود بر شما و قلم پرمهرتان، بسیار عالی بود
    ای کاش نمایندگان بجای افراد پرحاشیه افرادی‌ مانند شما را بعنوان مشاور انتحاب نمایند

  8. دکتر مقصودی

    سلام و بسیار سلام
    سپاس از نگاه خوب و موضع مدافعانه شما از مردم لرستان و قلم تاثیر گذارتان
    موید و منصور باشید

  9. عیسوند

    سلام و وقت بخیر خدمت استاد رباطی عزیز ، خداقوت به نکات خوبی اشاره نمودید، ان شاالله نمایندگان منتخب با همدلی و همفکری بتونن در جهت رفع مشکلات استان اقدامات مثبتی رو انجام بدن.

  10. صارمی

    درود بر شما با دیدگاه بسیار سبزتان ،امیدوارم نمایندگان شایسته سالاری را سرلوحه کار خودشان قرار دهند تا شاهد موفقیت های چشمگیری در تمام حوضه ها اعم از کشاورزی،آموزشی،گردشگری و …باشیم
    انشالله تمام نکاتی را که جنابعالی متذکر شدید را مد نظر داشته باشند و به خرم آبادی آباد و بدون درد بیندیشند .
    قلمتان مانا پیروز باشید و سربلند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false