×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
سخن پایانی دکتر ابراهیمی با مردم شریف دلفان و سلسله: بخش سوم

پروژه‌های بزرگ صنعتی: برادران و خواهران گرامی؛ به زعم بسیاری از کارشناسان مطلع، بزرگترین عملکرد این چهارسال فرزند شما شکستن تصور عدم امکان سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ اقتصادی و صنعتی دولتی در استان و شهرستانهای دلفان و سلسله بود. پروژه‌های عظیمی از جمله؛

  • پروژه استیل کورد که با مشارکت چندین هلدینگ بزرگ در حال ساخت است.
  • پروژه نساجی دلفان که فاز اول آن هم راه‌اندازی شده است.
  • اکتشافات معدنی گسترده در هر دو شهرستان که منجر به کشف فلزات معدنی متعدد از جمله مس دلفان گردید.
  • دامداری ۶۰۰۰ راسی که در اوایل دوره نمایندگی بنده حدود ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در طی چهار سال فاز اول آن تکمیل و توسط وزیر محترم کار افتتاح گردید.
  • پتروشیمی سلسله و دلفان که مجوز آن اخذ شده است.
  • امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در بحث اشتغال موارد ذکر شده، اقدامات مهمی بود که در این مدت انجام شد و با وجود زمینه اشتغال چندین هزار نفری در هر دو شهرستان را فراهم می آورد در نوع خود غنیمتی بودند و خرق عادتی، چرا که متاسفانه در ادوار قبلی هر دو شهرستان را از بیخ و بن با مفهوم توسعه صنعتی بیگانه نگه داشته بودند و شکستن این سد در ذهن مسئولین کار بزرگی بود که البته در پیشگاه شما مردمان لایق بسیار کوچک و برگ سبزی تحفه درویش به حساب می‌آید.

آب، حق‌آبه و توسعه کشاورزی:
بر اساس سند آمایش سرزمین، مهمترین راه توسعه استان لرستان، توسعه کشاورزی است و زیرساخت توسعه کشاورزی، آب و حق‌آبه است‌. در حالی که استان لرستان به عنوان سومین استان پر باران کشور و دارای دوازده و نیم میلیارد دبی خروجی آب از استان است ولی متاسفانه سهم استان از این آب بسیار ناچیز (۲۰۰ میلیون متر مکعب) است که ظلمی تاریخی در حق استان لرستان بود. در این راستا، تمام تلاش خود را در جهت افزایش تخصیص  و ساخت سد‌های آبی برای استان و حوزه انتخابی‌ام به کار گرفتم از جمله؛

  • تکمیل ساخت سد تاج امیر، سد گاو شمار و سد بختیاری
  • مجوز طرح مطالعاتی فاز یک و دو سد ده پهلوان دلفان،
  • تکمیل و ساخت پروژه‌های ایستگاه پمپاژ روستای چروش، زرین دشت خاوه، اسماعیل آباد، گرمه خانی، فاز سه فیض آباد و دره یادگار انجام شد. متاسفانه علی‌رغم اینکه، آب سد گاو‌شمار از الشتر و نورآباد تامین می‌شود ولی قبلا هیچ‌گونه تخصیص حق‌آبه برای این دو شهرستان در نظر نگرفته بودند که با پیگیری ‌های اینجانب، توانستم حق‌‌آبه شرب، صنعت و کشاورزی برای مردم هر دوشهرستان از این سد را تصویب کنیم. لازم است در آینده پیگیر ساخت سد ده‌پهلوان و گاو شمار باشیم چرا؟ چون جنگ آینده در دنیا جنگ آب است.  

برچیدن مدارس کانکسی: مسیر روشنی پیش روی آموزش و پرورش دو شهرستان پدیدار شده و برای محرومیت‌زدایی و برچیدن بساط مدارس کانکسی، اقدامات بی‌سابقه‌ای انجام دادیم اما حتما نیازمند تداوم پیگیری‌ها و دوندگی‌ها برای به صفر رساندن تعداد مدارس کانکسی و رسیدن به آن تصویر دلخواه و مطلوبیم که شایسته‌ی دانش‌آموزان و آینده‌ سازانمان باشد.

دلفان و سلسله شهرهای سبز گازرسانی: نهضت گازرسانی در این دوره به شکوفایی کامل رسید و به عنوان نمونه در شهرستان دلفان که پیش‌تر و در طول تمام ادوار تنها ۲۰۰ روستایش صاحب گاز شده بودند در این دوره با گازرسانی به بیش از۲۵۰ روستا جزو مناطق سبز کشور شد تا همگی به این دستاورد بزرگ افتخار کنیم، معدود روستاهای محور قلایی، بسطام و کاکارضای شهرستان سلسله نیز گاز رسانی صورت گرفت و پوشش گاز در این شهرستان صد درصدی شد.

توسعه زیرساخت‌های فاضلاب: در حوزه فاضلاب که قبل از این دوره تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده بود به پیشرفت ۸۵ درصدی در نورآباد و ۷۰ درصدی در الشتر رسیدیم و برای تکمیل کار هم با ۳۲۰ میلیارد اعتباری(۲۵۰ میلیارد از ظرفیت ماده ۵۶ بانک صادرات و ۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور) که برای دلفان و ۱۹۰ میلیاردی( ۴۰ میلیارد ظرفیت ماده ۵۶ بانک توسعه تعاون و ۱۵۰ میلیارد بانک صنعت و معدن) که برای الشتر تامین اعتبار کردیم ان‌شاء‌الله با صرف کمترین انرژی در دوره‌ی بعدی شاهد بهره‌برداری کامل خواهیم بود.

رشد شگرف پروژه‌های مخابراتی: در بحث زیرساخت‌های مخابراتی اخذ ۳۸ مجوز BTS برای دلفان و همچنین ۱۵ مجوز برای الشتر در کنار بحث ورود خطوط فیبر نوری به منازل که اکثرا با پیگیری شخصی و خارج از عرف معمول توسط فرزندتان به ثمر نشست، نیازمند مراقبت و تداوم است. انتهای پیام /ادامه دارد…

false
true
false
false
  1. robati

    درود بر دکتر ابراهیمی عزیز

  2. ناشناس

    سلام
    دورد بی پایان بر نماینده سلسه و دلفان جناب دکنر ابراهیمی که استارت چندین پروژه را افتتاح و راه اندازی کردند مرحبا خدا قوت قهرمان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false