×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سیگنال هندی‌ها برای از سرگیری خرید نفت از ایران

به گزارش پژواک لرستان/ مدیرعامل یک شرکت بزرگ نفتی در هند اعلام کرد که در صورتی که آمریکا تحریم‌های خود علیه تهران را کاهش دهد، پالایشگاه‌های هندی خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرند.

 
به گزارش رویترز، ام کی سورانا، مدیرعامل شرکت نفتی دولتی هندوستان پترولیوم در یک کنفرانس خبری گفت که نفت ایران همواره در سبد وارداتی پالایشگاه‌های هندی قرار داشته و خوشحال می‌شویم که همگام با حل بحران شاهد بازگشت این نفت به سبد خود باشیم. 

هند زمانی و پس از چین دومین خریدار نفت ایران بود اما از اواسط سال ۲۰۱۹ و به خاطر فشار آمریکا خرید نفت از کشورمان را متوقف کرده بود.

چند سالی است که واشنگتن و تهران از نظر سیاسی در تقابل یکدیگر به سر برده و در دوران ریاست جمهوری ترامپ فضای سیاسی بین دو کشور شاهد افزایش شدید تنش‌ها به خاطر خروج آمریکا از برجام بوده است. دوشنبه هم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای نخستین بار به ارائه راهکارهایی برای بازگشت همزمان واشنگتن و تهران به برجام پرداخته بود.

سورانا می‌گوید: پیش‌تر ایران امتیازهای خوبی در پرداخت و قیمت نفت خود می‌داد که باعث شده بود نسبت به دیگر فروشندگان نفت ایران جذابیت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: پس از توقف خرید نفت از ایران حالا شاهد ورود نفت آمریکا به هند هستیم.فارس/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false